הראלי נמשך: אירופה ננעלה בעליות - בורסת גרמניה בשיא

מדד Stoxx 600 טיפס לשיא שלא נראה מאז יוני 2008 ■ בורסת טוקיו הייתה סגורה לרגל חג ■ עליות באגרות החוב של איטליה וספרד

בורסות אירופה עלו היום (ו') בעקבות נתוני תעסוקה טובים מהצפוי בארה"ב וכן על רקע פרסום דוחות כספיים טובים של חברות מובילות, כאשר מדד הדקס בגרמניה העפיל לשיא. במקביל, עליות חדות נרשמו באגרות החוב של איטליה וספרד על רקע הורדת הריבית בגוש האירו אתמול.

"הורדת הריבית בגוש האירו לחצי אחוז אתמול מחד, ומאידך התחייבות של הפד להמשך הזרמת כספים בהיקף 85 מיליארד דולר בחודש, כל עוד לא תחול התאוששות בתעסוקה - הובילו להמשך המגמה החיובית בשווקים הגלובליים", מסר רן שחר, מנהל השקעות ראשי באלפא פלטינום ניהול השקעות. "לכן אנו צופים כי ההסתברות למימוש רווחים בשווקים פחתה באופן משמעותי".

מדד Stoxx 600 עלה ב-1% לשיא שלא נראה מאז יוני 2008 לאחר שהשלים 11 חודשים רצופים של עליות באפריל - הרצף הארוך ביותר מאז 1997. בסיכום שבועי עלה המדד ב-1.7%. בגרמניה, מדד הדקס זינק ב-2% לשיא היסטורי. הפעם האחרונה שהדקס היה בשיא הייתה ב-16 ביולי 2007, אז הוא נגע ב-8,105 נקודות.

בארה"ב פורסמו היום נתוני תעסוקה טובים מהצפוי שהצביעו על יצירה של 165 אלף משרות - מעבר לתחזיות האנליסטים. שיעור האבטלה ירד ל-7.5%, שפל שלא נראה מאז סוף 2008. (לסיפור המלא)

הנציבות האירופית הנמיכה היום את תחזיות הצמיחה בגוש האירו לשנה הנוכחית ומסרה כי הכלכלה תתכווץ ב-0.4% לעומת התחזית הקודמת שעמדה על (0.3%-), שפורסמה בפברואר.

הבנקים מדווחים

BNP Paribas , הבנק הגדול בצרפת, דיווח היום כי הרווח ברבעון הראשון של 2013 צנח ב-45% והסתכם בכ-1.58 מיליארד אירו. אנליסטים ציפו בממוצע לרווח של כ-1.34 מיליארד אירו כך שהנתון היה גבוה מצפי האנליסטים.

גם Royal Bank of Scotland דיווח על תוצאותיו. הבנק הציג רווח של 393 מיליון ליש"ט ברבעון הראשון לעומת הפסד של 1.5 מיליארד ליש"ט ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים ציפו בממוצע לרווח של כ-317 מיליון ליש"ט.

מניית חברת הצעצועים אימג'ינריום ירדה לאחר שאנליסט בדויטשה בנק חתך את ההמלצה למניה ל"החזק" מ"קנייה".

מניית הוגו בוס נפלה לאחר שקרן ההשקעות פרמירה הודיעה כי תמכור 7 מיליון מניות של החברה, כלומר 10% מסך החזקותיה. המניות מוצעות למכירה במחיר של 87.5-88.5 אירו למניה, ירידה לעומת מחיר קודם של 89.25-90.5 אירו.

מגמה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת אפיינה את המסחר בבורסות אסיה היום (ו') לאחר עליות בוול סטריט אתמול. בורסת טוקיו הייתה סגורה לרגל חג.

נחזור לארצות הברית ולנתוני המאקרו. היום יתפרסמו נתוני שוק התעסוקה והאבטלה לחודש אפריל. שיעור האבטלה צפוי לעמוד על 7.6%.

"בשווקים הרבה פחות מודאגים בנוגע לאירופה. הרווחים של החברות ממשיכים לעלות כך שמחירי המניות עדיין סבירים", אומר לבלומברג שיין אוליבר, מנהל השקעות בסידני.

במניות של חברות כרייה נרשמו עליות בולטות על רקע עלייה במחירי הנחושת והזהב. נציין את BHP ביליטון .