וול סטריט: המדדים בשיא והשוורים דוהרים - מה הלאה?

מדד ה-S&P 500 פרץ אמש את הרמה הפסיכולוגית של 1,600 נקודות ■ אנליסטים מציינים כי בכל פעם שהמדדים חצו רף פסיכולוגי המסחר התאפיין בירידות ובתנודתיות רבה בטווח הקצר

מתודלקים ע"י נתוני התעסוקה המפתיעים שפורסמו אתמול, המשקיעים בוול סטריט הזניקו את המדדים המרכזיים לשיאים חדשים, כאשר מדד ה-S&P 500 כבש פסגה נוספת בדמות הרמה הפסיכולוגית של 1,600 נקודות, ואילו מדד הדאו שבר במהלך המסחר את רמת ה-15,000 נקודות. רבים תוהים כעת עד מתי תימשך האופוריה?

אנליסטים בשוק מציינים כי אם בוחנים את הפעמים הקודמות בהיסטוריית המסחר של וול סטריט, כמעט בכל פעם שהמדדים חצו רף פסיכולוגי מהותי, המשקיעים מימשו רווחים וחיכו לראות לאן מועדות פני השוק. כך קרה בדצמבר 2012, כאשר הדאו שבר את רמת ה-13,000 נקודות ונסחר בתנודתיות רבה במהלך החודש שלאחר מכן. גם בפברואר, כאשר הדאו חצה את רף ה-14,000 נקודות, המשקיעים מימשו רווחים וחיכו לראות כיצד השוק יגיב.

לכן, רבים סבורים כי גם הפעם השווקים יקחו צעד אחד אחורה. זאת למרות שהסוחרים בוול סטריט מהמרים כי כלכלת ארה"ב תימנע מההאטה המסורתית המופיעה בחודשי האביב. "ראינו את זה בעבר, כאשר בטווח הקצר השווקים נתקלו ב'פסי האטה'", אומר ראיין דטריק, אנליסט בחברת Schaeffer's Investment Research. "יכולה להיות התנגדות פסיכולוגית מסוימת", הוא מעריך.

עם זאת, דטריק מזכיר שכאשר בוחנים את התמונה הכללית בשווקים אנו עדיין נמצאים בשוק שורי שטיפס מאז 2009 בכ-140% ומתחילת השנה מדד ה-S&P הוסיף לערכו יותר מ-13%.

האם כדאי יהיה למשקיעים להיכנס ברמות כאלה לשוק ולהשתתף במרוץ השוורים? הדיעות בוול סטריט חלוקות. ישנם הטוענים כי יש לחכות לתיקון הגדול ואז להיכנס וישנם הגורסים כי בהשקעות לטווח ארוך זה לא רלוונטי ואפשר לקנות מניות יציבות גם ברמות שיא.