השבוע בוול סטריט; "השוק שורי, תשכחו מ'למכור במאי'"

מדד ה-S&P 500 חצה ביום שישי את הרף הפסיכולוגי של 1,600 נקודות ■נתוני התעסוקה הפתיעו לטובה והצביעו על יצירה של 165 אלף משרות ■ זירת המאקרו: נתוני האשראי הצרכני, המלאים העסקיים ותביעות האבטלה השבועיות

שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיפתח מחר (ב') ברקע לאופוריה בשווקים בשבוע החולף, שהובילה את המדדים המרכזיים לשיאים חדשים. ה"דלק" שהניע את השוורים היה נתוני תעסוקה מפתיעים וכן הורדת הריבית בגוש האירו. זירת המאקרו תהיה השבוע דלילה מאוד והמשקיעים יתמקדו בעיקר בנתונים מהעולם ובעונת הדוחות שקרובה לסיומה.

כאמור, מדד ה-S&P 500 חצה לראשונה ביום שישי את רף ה-1,600 נקודות ואילו מדד הדאו זינק במהלך המסחר לרמה של 15 אלף נקודות אך ננעל קצת מתחת לרמה זו. מדד הנאסד"ק אומנם רחוק מהשיא אך רשם עליות בעקבות הסנטימנט החיובי במניות הטכנולוגיה.

"פשוט תירגעו ותישארו בפוזיציית לונג", אומר ג'ף מקי מהאתר הפיננסי Breakout. "לפעמים השוק השורי הוא פשוט שוק שורי, כך שכדאי שתשכחו מלמכור את המניות במאי".

אז מה הניע את השווקים? החדשות הטובות מבחינת המשקיעים הגיעו כבר ביום חמישי, כאשר יו"ר הבנק המרכזי האירופי מריו דרגי הודיע על הורדת הריבית המרכזית ב-0.25% לשפל חדש - 0.5%. דרגי ציין כי כלכלת אירופה תמשיך להציג ביצועים חלשים גם בחודשי הקיץ.

השוורים קיבלו תמריץ נוסף ביום שישי, מייד לאחר פרסום דוח התעסוקה לחודש אפריל שהפתיע לטובה. לפי הנתונים, כ-165 אלף משרות נוצרו במשק האמריקאי באפריל, הרבה מעל התחזיות שעמדו על יצירה של 155 אלף משרות ולאחר שהנתון של חודש מארס עודכן מעלה ל-138 אלף משרות. (לעומת האומדן הקודם שעמד על 88 אלף משרות). מעבר לכך, שיעור האבטלה ירד ל-7.5%, שפל שלא נראה מאז דצמבר 2008.

זירת המאקרו תהיה השבוע דלילה, כאשר ביום רביעי יתפרסמו נתוני האשראי הצרכני לחודש מארס, שצפוי לרדת במארס לרמה של 16.2 מיליארד דולר. ביום חמישי יפורסמו המלאים העסקיים לחודש מארס. לפי הצפי בשוק המלאים עשויים לעלות בכ-0.3%.

באותו היום יתפרסמו נתוני תביעות האבטלה לשבוע שהסתיים ב-4 למאי. לפי צפי האנליסטים, התביעות יעלו לרמה של 333 אלף, לאחר שבשבוע הקודם הפתיעו לטובה וירדו לרמה של 324 אלף.

ביום שישי יתכנסו נציגי מדינות ה-G-7 כדי לדון בהתפתחויות הכלכליות בעולם. כמו כן, יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי צפוי לנאום באותו היום בשיקגו.

עונת הדוחות אומנם קרובה לסיום, אך גם השבוע יפרסמו את תוצאותיהן מספר חברות מרכזיות, ביניהן, וולט דיסני , Whole Foods Sysco , First Solar .

מניית ברקשייר הת'אוויי תעמוד במוקד, לאחר שדיווחה על תוצאותיה לרבעון הראשון ביום שישי לאחר המסחר. החברה הציגה גידול של 51% ברווח הנקי לרמה של כ-4.9 מיליארד, או 2,977 דולר למניה (מניות מסוג B), לעומת 3.25 מיליארד דולר או 1,966 דולר ברבעון המקביל אשתקד. הכנסות חברת האחזקות של וורן באפט דיווחה גם על גידול בהכנסות לרמה של 43.87 מיליארד דולר. (לסיפור המלא)

ענקית הטכנולוגיה אפל זוכה לעדנה מחודשת בוול סטריט וכבר השלימה עלייה של כ-15% מהשפל שרשמה באפריל - כ-390 דולר. זאת, לאחר שהכריזה על הגדלת שיעור הדיבידנד התוכניות לרכישה עצמית, להיקף כולל של 100 מיליארד דולר. החברה מתכוונת להנפיק אג"ח בהיקף שיא של 17 מיליארד דולר כדי לממן חלק מהתוכניות הללו.