הסטארט-אפ החדש של אורי אלון יעזור לכם למצוא מקום לגור

אלון הקים אתר שיסייע לגולשים להכיר את השכונה שלהם: חברת Urban Compass תספק כשלב ראשון מדריכים שעוזרים לגולשים לבחון את השכונות השונות בניו יורק כחלק מההחלטה לאיזו מהן לעבור לגור

במעמד המכובד של ראש עיריית ניו יורק מייקל בלומברג, חשף היום היזם הישראלי לשעבר ד"ר אורי אלון את הסטארט-אפ החדש והמסקרן שלו Urban Compass. לאלון, 32, רקורד מרשים בתחום האינטרנט לאחר שכבר הספיק למכור חברה לגוגל וחברה לטוויטר ולעבור בשתי ענקיות הטכנולוגיה, עד שהחליט לעזוב את האחרונה לפני כשנה לטובת הקמת המיזם החדש.

עוד לפני שהושקה, חברת Urban Compass זכתה בסבב גיוס מוקדם של 8 מיליון דולר - הגבוה ביותר בארה"ב ב-2012 - כשעם המשקיעים נמנים גולדמן זאקס,Founder Fund של פיטר ת'יל (מייסד פייפאל), מנכ"ל אמריקן אקספרסס קנת' צ'נולט ו-Thrive Capital שהשקיעה באינסטגרם, בין היתר.

את Urban Compass הקים אלון, שמשמש כיו"ר, לצד רוברט רפקין, מנכ"ל החברה ולשעבר ראש לשכת נשיא גולדמן זאקס ועוזר מיוחד לשר האוצר של ארה"ב.

הרעיון של Urban Compass הוא לחבר את המשתמשים לשכונה שבה הם נמצאים באופן שיחבר את האונליין לאוף ליין. הישורת הראשונה במטרה הזו היא יצירת פלטפורמה אינטרנטית שמספקת מידע מעמיק אודות השכונות השונות בעיר ניו יורק - מצ'לסי ועד אפר איסט סייד - כדי לעזור לגולשים להחליט היכן עדיף להם לגור.

כך מספק האתר מידע על מרכזיות האזור מבחינת תחבורה ציבורית ואזורים בולטים כמו גם בתי ספר מובילים, מחירי הדיור לעומת שכונות אחרות בניו יורק כמו גם שכר דירה מוערך, וכן מידע כללי על סוג האוכלוסייה שבשכונה - האם מדובר בצעירים קרייריסטים או בתושבים ותיקים וכדומה.

האתר גם מציע המלצות על מקומות בולטים כמו מסעדות, פאבים, משחקים לילדים, מכוני כושר, שופינג ועוד. בחברה מסבירים כי המטרה היא לחבר בין חיפוש אונליין לרשת של מומחים מקומיים - Neighborhood Specialists.

מדובר בעובדי החברה שהתגייסו כדי להכיר מקרוב את השכונות שבהם הם פועלים ולספק מידע מהימן עליהן. "אנחנו מאמינים ששילוב של טכנולוגיה עם מידע מהעולם האמיתי יוסיף תובנות אישיות להחלטות שאנשים עושים מדי יום.

בפוסט שכתב אלון בבלוג של החברה הוא ציין כי "השכונה שלך היא המרכז של העולם המקומי שלך, והיא מחברת אותך לקהילה של אנשים ושל עסקים. הקמנו את Urban Compass כדי לעזור לך להתחבר לעולם שמסביבך וקודם כל לשכונה שלך".

לדבריו, "אנחנו מאמינים שכמה מהתובנות המקומיות המשמעותיות ביותר מגיעות ממידע מהשטח". אלון מציין כי החברה למעשה משיקה היום רק את גרסת הבטא שלה, כשבהמשך צפויים מהלכים נוספים בתחום.