שימוש בטכנולוגיה של אייסקיור הראה תוצאות מבטיחות

ד"ר איזוקה פוקומה, חלוץ השימוש בהקפאה לטיפול בגידולים סרטניים בשד, הציג את תוצאות מחקריו בכנס השנתי לכירורגיית שד בארה"ב

חברת אייסקיור מדיקל , העוסקת במחקר ופיתוח של מכשור רפואי בתחום בריאות האישה, הודיעה כי שימוש בטכנולוגיה של הקפאת גידולים סרטניים בשד ובפרט במכשיר ה- IceSence3 הראה תוצאות מבטיחות.

חזי הימלפרב, נשיא ומנכ"ל אייסקיור: "אנו נרגשים מתוצאות המחקר שהציג ד"ר פוקומה. מערכת ההקפאה שלנו, IceSence3, תמשיך להוות תפקיד חשוב במחקר של ד"ר פוקומה תוך מתן פתרון פחות פולשני ועם תוצאות קוסמטיות טובות יותר לחולות בהשוואה לניתוח כירוגי".

ד"ר איזוקה פוקומה, יו"ר המכון לסרטן השד במרכז הרפואי קמדה ביפן: "בכוונתנו להגדיל את מספר הטיפולים באמצעות ה- IceSence3ולבצע תצפית ארוכת טווח".

התוצאות הקליניות והקוסמטיות המבטיחות בטיפול בגידולים בשד באמצעות הקפאה עוררו עניין רב בכנס. ד"ר קארי קאופמן, מומחה אשר פרסם מספר מחקרים בתחום הטיפול בהקפאה, ציין כי לטיפול בהקפאה פוטנציאל המקנה גם יתרונות חיסוניים בפרוצדורה זו.

ד"ר איזוקה פוקומה טיפל במשך 6 שנים ב-58 חולות סרטן השד באמצעות טכנולוגיית הקפאה, על פי פרוטוקול של המרכז הרופאי קמדה ביפן. עד היום, באף אחת מהחולות לא נצפו גידולים סרטניים חוזרים או גרורות. באמצעות טיפול זעיר פולשני זה נמנעו הסיכונים והתוצאות הקוסמטיות הכרוכות בניתוח כירורגי מורכב. העובדה שהסרטן לא חזר באף אחת מהחולות מצביעה, כי בכפוף למחקר נוסף, טכנולוגיית ההקפאה עשויה להוות פתרון משמעותי לגידולים סרטניים בשד.

טכנולוגיית הקפאה, בה נעשה שימוש בקור עז להשמדת רקמות בגוף, הינה טכנולוגיה קיימת כבר שנים רבות ביישומים רפואיים כגון דרמטולוגיה, כליות, ערמונית וכבד - גם לגידולים סרטניים וגם לגידולים שאינם סרטניים.

מאז 2006 פיתחו ד"ר איזוקה פוקומה וצוותו, טיפול בהקפאה בגידולים סרטניים קטנים תחת הנחיה בהדמיה. מתוך כלל החולות, 20 החולות האחרונות טופלו באמצעות מערכת IceSence3 של אייסקיור. בעוד שמרבית הטיפולים בסרטן עדיין מחייבים מחקר רב, מערכת ה-IcenSense3 של אייסקיור זמינה בארה"ב לטיפול בגידולים שפירים בשד. הפרוצדורה הטיפולית בת 10-15 דקות, והינה ללא כאבים, ללא צלקות וללא תפרים ולאחריה יכולות הנשים לחזור לפעילות רגילה במהירות.

ד"ר פוקומה הציג את הצעדים הבאים במחקרו, אשר כוללים הרחבת המחקר למספר גדול יותר של גידולים באמצעות מערכת ה-IceSence3 של אייסקיור, באולם מלא ברופאים וחוקרים במסגרת הכנס השנתי לכירורגיית שד בארה"ב.

מערכת ה-IceSence3 של אייסקיור מספקת טיפול אפקטיבי לגידולים בשד. למערכת אישור FDA לטיפול בגידולים ממאירים ושפירים בשד.