חושבים שהעליות בבורסה יימשכו? הנה 3 מניות מומלצות

עדי ברקוביץ' מפעילים סבור כי המשבר באירופה לא יחריף וממליץ לנתב חלק מההשקעה בחו"ל לשווקים מתעוררים

אחרי תקופה לא קצרה של שקט החדשות בשוק ההון המקומי עודדו את המשקיעים, ומגמה חיובית נרשמה במסחר במדדים המובילים ובסדרות האג"ח הממשלתיות. במרכז העניינים עמדה ההודעה המפתיעה של נגיד בנק ישראל, סטנלי פישר, על הורדת הריבית במשק ל-1.5%, ואליה הצטרפו נתוני הלמ"ס שהראו כי התמ"ג עלה ברבעון הראשון של השנה בשיעור שנתי של 2.8%.

בפעילים ניהול תיקי השקעות מעריכים כי שוק המניות ימשיך במגמה חיובית, ובהתאם לכך מקצים לאפיק כ-30% מתיק ההשקעות. מנהל ההשקעות עדי ברקוביץ' מבסס הערכה זו על כמה נתונים, שבהם הציפייה כי שיעור הריבית במשק ימשיך להיות נמוך זמן רב וכי רמת המכפילים נמוכה ביחס לשנים קודמות.

לפי ברקוביץ, "שוק ההון הישראלי מושפע מהתפתחויות גלובליות, כגון נתוני הצמיחה והגירעון בארה"ב וחשש מהתפרצות מחודשת של משבר החובות באירופה". לדבריו, בשוק ההון המקומי קיימים חששות מפריצה תקציבית, הגברת הרגולציה ונתונים פושרים לגבי צמיחת המשק. זאת, לצד גורמים גיאופוליטיים שעומדים על הפרק, דוגמת הגרעין האיראני וניסיונות ההפיכה בסוריה שעלולים לגרור התלקחות ביטחונית באזור.

להתמקד בענפים הדפנסיביים

במבט גלובלי, ברקוביץ' סבור כי "משבר החובות באירופה לא צפוי להתדרדר, בשל מחויבות הבנק האירופי והבחירות הקרובות בגרמניה", וכן מעריך המשך התאוששות של שוק הנדל"ן האמריקאי. "ישראל אמנם נכנסה למדד השווקים המפותחים, אך המתאם לשווקים המתעוררים נשאר גבוה מהמתאם לשוק האמריקאי, עקב משקלה הנמוך במדד המדינות המפותחות".

ברקוביץ' מקצה כשני שלישים מהרכיב המנייתי בתיק (כ-20%) לשוק המקומי, ומציין כי הענפים המומלצים על ידי פעילים במשקל יתר הם הענפים הדפנסיביים - מזון, קמעונאות, אנרגיה ונדל"ן מניב. בין המניות המומלצות של ברקוביץ נמצאת זו של קבוצת דלק. "עיקר שוויה מגיע מפעילות בתחום הגז, שדות 'תמר' ו'לווייתן', שבהם לדעתנו הפוטנציאל עדיין לא מוצה, וכן מפעילות דלק וזיקוק בארה"ב, אירופה וישראל", הוא אומר. עוד מזכיר ברקוביץ' את ענקית הנדל"ן המניב גזית גלוב ואת מניית חברת הטכנולוגיה נייס, שלדבריו "מצליחה להוות השקעה יציבה באמצעות היקף פעילות רחב וצוות ניהולי חזק. ההנהלה הוכיחה ניצול יעיל של המזומנים על ידי רכישות שתורמות לצמיחה, תוך שמירה על רמת הרווחיות. רמת המזומן הופכת את נייס לאטרקטיבית במיוחד בתקופה זו".

לגבי הרכיב המנייתי שמעבר לים, ברקוביץ' מעניק עדיפות לענפי תעשייה, טכנולוגיה ושירותי בריאות בשוק האמריקאי, ומציין כי כדאי להשקיע במניות ערך המחלקות דיבידנדים. לדבריו, "ניתן להיחשף למניות אלו על ידי תעודות הסל XLK, שעוקבת אחרי מניות הטכנולוגיה; XLI שעוקבת אחרי חברות התעשייה; ו-XLV שעוקבת אחרי מניות שירותי בריאות".

ברקוביץ' מציין כי "חלק קטן מההחזקה בחו"ל ינותב לשווקים המתעוררים, שעשויים להמשיך לצמוח בקצבים מהירים בשנים הקרובות. לאור חוזקת השקל מול המט"ח, מומלץ להשקיע חלק מרכיב חו"ל בתעודות סל המנטרלות את המטבע".

לגבי רכיב האג"ח בתיק ההשקעות, ברקוביץ' ממליץ על חלוקה של 40% לסדרות שקליות ו-30% לסדרות צמודות מדד. בעניין השוק הקונצרני, הוא מציין כי זה "הפך להיות מאוד סלקטיבי. אג"ח עם חשש ליכולת ההחזר או חשש לקיום הסדר חוב עתידי כבר מתומחרת במחיר נמוך ותשואה גבוהה. באג"ח יציבות, לעומת זאת, מרווחי התשואה ביחס לאג"ח הממשלתיות הגיעו לשפל. להערכתנו, המרווחים בתקופה הקרובה לא צפויים לגדול".

בפעילים מעריכים כי ההזדמנויות בשוק האג"ח הקונצרניות מצויות בסדרות ללא דירוג השקעה, ואליהם הגופים המוסדיים והציבור מעדיפים לא להיחשף. המלצתם של פעילים היא להשקיע 33% מהתיק באג"ח קונצרניות של חברות יציבות בעלות יכולת החזר גבוהה, אשר נסחרות במרווח ממוצע של 2% מעל האג"ח הממשלתיות.

בין הסדרות המומלצות מציינים בפעילים את סדרה ח' של חברת ההשקעות בנדל"ן המניב, אלוני חץ; סדרה ה' של דלק אנרגיה; סדרה י"ד של חברת הנדל"ן מבני תעשייה; וסדרה ט"ו של חברת הליסינג שלמה החזקות.

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

עושה שוק ברקוביץ
 עושה שוק ברקוביץ

תיק ההשקעות המומלץ ברקוביץ
 תיק ההשקעות המומלץ ברקוביץ