נעילה מעורבת בבורסות אירופה בהמתנה לבנקים המרכזיים

הבנק המרכזי האנגלי צפוי לפרסם ביום רביעי את הפרוטוקולים של דיוני הריבית שלו ■ יו"ר הפד יופיע באותו יום מול ועדת הכלכלה של הסנאט ■ היום לא התפרסמו נתוני מאקרו באירופה וארה"ב

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') במגמה מעורבת בזמן שעיני המשקיעים ממתינים למספר החלטות של הבנקים המרכזיים ברחבי אירופה בהמשך השבוע. חוץ מהדיונים בבנקים המרכזיים, צפוי שבוע רגע יחסית. היום לא התפרסמו נתוני מאקרו באירופה, וגם לא בארצות הברית.

הבנק המרכזי של אנגליה יפרסם ביום רביעי הקרוב את הפרוטוקולים של דיוני הריבית לחודש הנוכחי. המשקיעים ממתינים לראות אם צפוי לחול כל שינוי בעתיד הקרוב בתוכנית הרכישות החודשית שמבצע הבנק. גם מספר בנקים מרכזיים ברחבי אירופה והעולם צפויים להתכנס במהלך השבוע הקרוב על מנת לדון בהמשך הטיפול במשבר החוב.

ביום רביעי צפוי גם יושב ראש הפדרל ריזרב בארצות הברית בן ברננקי להופיע בפני ועדת הכלכלה של הסנאט במהלכה הוא צפוי להציג את התחזית המעודכנת של הפד בנוגע למצבה הכלכלי של ארצות הברית. המשקיעים ממתינים לראות אם, במהלך העדות שלו, ימסור ברננקי רמזים בנוגע לתוכניות העתידיות של הפד, בין היתר בנוגע למועד תחילת סיום תוכנית רכישת האג"ח שלו.

ביום שבת פורסם ריאיון בעיתון ה"ניו-יורק טיימס" עם הנציב הכלכלי של האיחוד האירופי אולי רין. במהלך הריאיון אמר רין כי נמאס לו לשמוע על תוכניות הצנע והזהיר שאין פיתרון קסם למשבר באירופה, אך צריך להתחיל לחשוב על תוכניות לעידוד הצמיחה במקום להמשיך בתוכניות הצנע.

כאמור, היום לא צפויים להתפרסם נתוני מאקרו כלשהם באירופה ובארצות הברית, אך בהמשך השבוע צפויים להתפרסם מדדי מנהלי הרכש בגרמניה כמו גם מדד האקלים העסקי. בריטניה צפויה לפרסם את נתוני הצמיחה שלה לרבעון הראשון של 2013.

עליות באסיה

עליות שערים נרשמו היום בבורסות אסיה, והמדדים המובילים קרובים לסגירה הגבוהה ביותר מזה קרוב ל-5 שנים. זאת, לאחר העליות בוול סטריט ביום שישי ועל רקע אופטימיות בנוגע להתאוששות הכלכלה העולמית. בחוזים על מדדי ניו-יורק נרשמת יציבות.

כאמור, המסחר ביום שישי ננעל בעליות והמדדים המרכזיים בוול סטריט סגרו שבוע רביעי של עליות, בעוד ה-S&P 500 והדאו ג'ונס טיפסו לשיאים חדשים.

מיכאל הארטנט, אסטרטג השקעות בבנק אוף אמריקה-מריל לינץ', נשאר אופטימי בכל הנוגע לכיוון השווקים. במזכר ששלח ללקוחות הבנק הוא כתב כי "אנו נשארים שוריים על שוקי המניות, דוביים על שוק האג"ח ונייטרלים לגבי הסחורות, עד שנראה התפתחות של מיתון". הארטנרט מציין כי סביר להניח שבתקופה הקרובה נראה צמיחה חזקה יותר ונזילות נמוכה יותר.

"המספרים ממשיכים לתמוך בתסריט של התאוששות הכלכלה. הצעד הבא הוא עלייה בהוצאות הצרכנים. מחירי המניות לא יקרים, למרות העליות האחרונות", אומר לבלומברג מארק מתיוס, מנהל מחקר בהונג קונג.

עליות חדות נרשמות במניות של יצואניות גדולות. נציין את סוני ומיצובישי.