ברננקי הוביל את בורסות אירופה לנעילה חיובית

הבנק המרכזי של יפן סיים את פגישתו בת היומיים, בסיומה הותיר את המדיניות על כנה ■ מאוחר יותר היום יו"ר ה'פד' בן ברננקי נשא נאום בקונגרס בו הוא "השתיק" פעם נוספת את המתנגדים לתוכניות ההקלה הכמותית

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ד') במגמה מעורבת עם נטייה לעליות, כאשר המשקיעים התמקדו בהצהרות הבנקים המרכזיים בעולם, לאחר שהבנק המרכזי של יפן החליט להמשיך את המדיניות המוניטרית שלו, כאשר גם יו"ר ה'פד' בן ברננקי, שנאם היום בקונגרס, הזהיר מפני הפסקה מוקדמת מדי של התוכניות להקלה כמותית.

מפרוטוקול הפגישה של הבנק המרכזי של אנגליה מוקדם יותר החודש, עולה כי הבנק יותיר את הריבית ללא שינוי על 0.5%. בנוסף, שלושה מתוך 9 חברי המועצה המצביעה ביקשו להעלות את היקף רכישות האג"ח בעוד 25 מיליארד ליש"ט ל-400 מיליארד ליש"ט.

מרק קארני, נגיד הבנק המרכזי של קנדה והנגיד הבא של אנגליה, אמר אתמול כי על אירופה לקחת דוגמה מהמדיניות היפנית בכל הנוגע לרכישות אג"ח.

יו"ר הפדרל ריזרב, בן ברננקי, שיגר הערב ב-17:00 (שעוננו) מסר ברור לשווקים: הפדרל ריזרב מוכן לגלות גמישות במדיניות המוניטארית שלו - להאט את קצב רכישות האג"ח, או לחלופין להגבירן, ככל שיידרש. ברננקי דברים במסגרת עדותו החצי-שנתית בקונגרס האמריקני. מבחינה היסטורית, עדות זו - יחד עם נאומו של נגיד ה'פד' בכנס השנתי בג'קסון הול - מהווה הזדמנות לנגיד הבנק האמריקני לפנות לא רק לחברי הקונגרס, אלא אל אזרחים ומשקיעים בארה"ב ובעולם כולו.

סנטימנט חיובי ביפן

מגמה מעורבת נרשמה במסחר בבורסות אסיה, על רקע ביטחון כי הבנקים המרכזיים לא יפסיקו את תמיכתם בשווקים. היום הודיע הבנק המרכזי של יפן כי הוא ממשיך עם תוכנית רכישות האג"ח שלו, והציפייה היא כי גם הפדרל ריזרב יעשה כן.

הבנק המרכזי של יפן סיים את פגישתו בת היומיים, בסיומה הותיר את המדיניות על כנה. "הכלכלה היפנית התחילה לנוע מהר יותר. הייצוא הפסיק להצטמק, שעה שהכלכלות מעבר לים יוצאות מההאטה שנמשכת מאז השנה שעברה", נמסר מהבנק. לאור כל זאת, הוחלט להמשיך בתוכנית רכישת האג"ח כפי שבוצעה עד היום.

בעקבות הסנטימנט החיובי ביפן, מדד הניקיי מגיע לשיא של חמש וחצי שנים, בהובלת מניית סוני שמזנקת במהלך המסחר.