"תתכוננו ללחוץ על הכפתור האדום"; מאילו מניות להיזהר?

האנליסט ג'ונס אלמרסי, סבור כי אומנם יש עוד מקום לעליות בשווקים אך ממליץ למשקיעים להתחיל להיות עם "האצבע על ההדק" ■ אלמרסי, מומחה לניתוח טכני, ממליץ למשקיעים להיזהר ממספר מניות שיצרו תבנית טכנית של "ראש וכתפיים"

הבנק המרכזי של ארה"ב הצית ביום רביעי גל של פאניקה בשווקים כאשר פרסם את פרוטוקלי הריבית של חודש מאי, מהם עלה החשש כי הוא עשוי להפסיק או להאט את קצב רכישות האג"ח עוד השנה. מדד הניקיי השיל מערכו אתמול יותר מ-7% ורבים בשוק העריכו כי התיקון המיוחל הגיע. האנליסט ג'ונס אלמרסי, סבור כי אומנם יש עוד מקום לעליות בשווקים אך ממליץ למשקיעים להתחיל לדלל את האחזקות ולהיות עם "האצבע על ההדק".

"התיקון הוא לא קריסה. בסך הכל, אני עדיין חושב שלראלי בשווקים עדיין יש 'רגליים' והנתונים הכלכליים והטכנים יכולים לתמוך בו ולהוביל את המדדים לשיאים גבוהים יותר", טען אלמרסי. "אולם, אני חושב שיהיה זה הגיוני להתכוננן ללחוץ על הכפתור האדום".

אלמרסי, שנחשב למומחה לניתוח טכני, ממליץ למשקיעים להיות דרוכים במיוחד לגבי מספר מניות, שלהערכתו עשויים לבצע היפוך מגמה עוד החודש ולרשום ירידות חדות.

אז אילו מניות נמצאות ברשימה השחורה שלו?

1. Autodesk - (סימול: ADSK) החברה פיספסה את התחזיות בדוחות האחרונים שפרסמה והמשקיעים התחילו לברוח. אלמרסי סבור כי היא תגיע לרמות נמוכות יותר גם משום שהמניה יצרה תבנית טכנית הנקראת "head and shoulders", הנחשבת לאיתות דובי מובהק. רמת הצוואר שתאשר את האיתות היא 36 דולר.

2. Opko Health - (סימול: OPK) מניית פארמה בינונית שזינקה מתחילת השנה ביותר מ-40% ורשמה ירידות בימים האחרונים. כלומר, כמו Autodesk, גם מניית אופקו יצרה תבנית שלhead and shoulders כאשר רמת הצוואר שמאותתת על מכירה היא 6.5 דולרים. "אם המניה תרד מתחת לרמה זו היא עשויה להמשיך למטה עוד 20%", לדברי אלמרסי.

3. קלוג - יצרנית מוצרי המזון נהנתה מעליות יציבות מתחילת השנה בשיעור של כמעט 20%. אולם, להערכתו של אלמרסי, המניה נמצאת בנקודת פריצה מטה, מאחר והיא יצרה תבנית דובית של פסגה כפולה בחודשיים האחרונים. האנליסט הטכני מעריך כי מניית החברה תרד מתחת ל-63 דולר בימים הקרובים ואז היא עשויה להשיל מערכה שיעור דו ספרתי.

4. אלמרסי מציין בסקירה שפרסם גם את מניית Bank Of Montreal כמנייה שיש להיזהר ממנה בטווח הקרוב, בייחוד אם היא תרד מתחת לרמה של 63 דולר.