בורסות אירופה ננעלו בעליות חרף הסנטימנט השלילי ביפן

פורסמו פרוטוקולי הריבית של הבנק המרכזי ביפן מעלים ספקות לגבי עמידתה ביפן אינפלציה של 2% עד מארס 2016 ■ היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט ובבורסת בריטניה

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ב') בעליות חרף הסנטימנט השלילי בבורסות אסיה, ופרסום פרוטוקולי הריבית של הבנק היפני לחודש אפריל (ועל כך - בהמשך). היום לא יתקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הזיכרון האמריקני, וגם בבריטניה לא יתקיים מסחר.

הלילה פורסמו פרוטוקולי הריבית של הבנק היפני לחודש אפריל, לפיהם עולה כי מספר הולך ופוחת של בכירים בבנק סבור כי המדינה תעמוד ביעד האינפלציוני של הבנק למארס 2016, העומד על 2%. נגיד הבנק, הרוהיקו קורדה, התייחס לפרוטוקולים וציין כי הריבית עשויה לעלות לטווח שבין 1-3%, וזאת עדיין מבלי לפגוע ביציבות המחירים במדינה.

מהפרוטוקולים, שנגעו לדיון הריבית שהתקיים ב-26 באפריל, עולה כי "מתגבר חוסר הוודאות לגבי אם השינויים בציפיות האינפלציה, יובילו לעלייה ממשית בשיעור האינפלציה". ב-JP מורגן מנתחים את הפרוטוקולים, וסבורים כי בכוונה ל"פחות נציגים" הבטוחים לגבי יעד האינפלציה - הכוונה היא ל-2 נציגים מודאגים נוספים, בוועדה המוניטארית.

מגמה מעורבת באסיה, הניקיי צונח

המסחר בבורסות אסיה מתנהל היום במגמה מעורבת, וזאת על רקע חדשות מטרידות מכיוון יפן וסין: ביפן, פורסמו פרוטוקולי הריבית של הבנק המרכזי במדינה, לפיהן מודאגים בכירי הבנק מאי-עמידה ביעד האינפלציה של 2% עד שנת 2016. בסין, התבטאות של הנשיא Xi Jinping בדבר אפשרות להאטה בצמיחה המקומית, מדאיגה גם כן.

מדד ה-MSCI אסיה פסיפיק יורד היום בכ-1%, לאחר שבשבוע שעבר השלים את הירידה השבועית הגבוהה ביותר מזה 10 חודשים. "נכסים אשר תומחרו עד כה בסיכון יתר, כנראה ימשיכו להימכר בבורסה", אמר קית' פור, אסטרטג השקעות ב-AMP Capital. "יש אישור מהנתונים בסין כי ההתאוששות תמשיך להאט. גם ביפן אנו צופים תנודתיות נוספת בתשואות האג"ח".

נשיא סין, Xi Jinping, ציין בנאום בסוף השבוע, כי סין "לא תסכן את הסביבה הכלכלית בכדי להבטיח צמיחה בטווח הקצר".

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]