בורסות אירופה ננעלו בעליות שערים

צ'ארלס דלארה: "אנחנו מצפים ליותר מדי דברים מהפדרל ריזרב והבנק המרכזי של יפן, ואני מתחיל לדאוג יותר ויותר שלא נמצא דרך קלה לצאת מההקלה הכמותית בארה"ב וביפן"

עליות שערים נרשמו היום (ג') בבורסות אירופה, לקראת פרסום נתוני מאקרו חשובים בארה"ב בהמשך היום. אתמול לא התקיים מסחר בוול סטריט לרגל יום הזיכרון האמריקני, וגם בבריטניה לא התקיים מסחר.

אין לצפות ליציאה קלה מתוכניות ההקלה הכמותית בארה"ב וביפן, כך אמר אתמול (ב') צ'ארלס דלארה, המנהל לשעבר של IIF (המוסד הבינלאומי לפיננסים). בראיון שהעניק ל-CNBC, אמר דלארה כי "אנחנו מצפים ליותר מדי דברים מהפדרל ריזרב והבנק המרכזי של יפן, ואני מתחיל לדאוג יותר ויותר שלא נמצא דרך קלה לצאת מההקלה הכמותית בארה"ב וביפן". דלארה, נזכיר, שיחק תפקיד חשוב במשבר החוב האירופאי, כשאר ייצג את מחזיקי האג"ח הממשלתיים של יוון מהסקטור הפרטי, בעת המשבר הגדול ביוון. לדבריו, "בהחלט הייתי תומך נלהב של ההקלה הכמותית ב-2009 עד 2011. אבל לא המשכנו עם זה יותר מדי זמן? האם אנחנו לא זורעים את הזרעים לתיקון חריף, לא רק בשוקי האג"ח אלא גם בשוקי המניות?".

בארה"ב יתפרסמו היום נתונים על מחירי הבתים בחודש ובשנה האחרונה וכמו כן יתפרסם מדד אמון הצרכנים.

עליות גם באסיה

בבורסות אסיה נרשמו עליות היום, לאחר שהמסחר בבורסות אירופה ננעל אתמול בעליות חרף הסנטימנט השלילי בבורסות אסיה.

אתמול פורסמו פרוטוקולי הריבית של הבנק היפני לחודש אפריל, לפיהם עולה כי מספר הולך ופוחת של בכירים בבנק סבור כי המדינה תעמוד ביעד האינפלציוני של הבנק למארס 2016, העומד על 2%. נגיד הבנק, הרוהיקו קורדה, התייחס לפרוטוקולים וציין כי הריבית עשויה לעלות לטווח שבין 1-3%, וזאת עדיין מבלי לפגוע ביציבות המחירים במדינה. הפרוטוקולים, שנגעו לדיון הריבית שהתקיים ב-26 באפריל, עולה כי "מתגבר חוסר הוודאות לגבי אם השינויים בציפיות האינפלציה, יובילו לעלייה ממשית בשיעור האינפלציה".

מניות הייצוא הובילו את טוקיו למעלה על רקע החלשות הין מול הדולר. נציין את טויוטה, סוני וקנון.

[לטבלת ישראליות בעולם][לבורסות בעולם]