"אם אתם רוצים שהכסף שלכם ימות - השקיעו בטכנולוגיה"

ביל סמיד, מנכ"ל ואחראי תחום ההשקעות ב-Smead Capital Management, בראיון ל-CNBC: "אי-אפשר לקבל החלטות יותר מדי טובות לגבי הכסף שלך, כאשר יש לך יותר מדי ממנו, אלא אם אתה וורן באפט"

כמות המזומן שנמצא בקופותיהן של חברות טכנולוגיה דוגמת אפל וחברות גדולות אחרות בסקטור, מייצרות "בועה" בענף והופכות אותן להשקעות לא אטרקטיביות - כך מציין ביל סמיד, מנכ"ל ואחראי תחום ההשקעות ב-Smead Capital Management.

סמיד הסביר כי החברה בבעלותו ביצעה מחקר מעמיק על סקטור הטכנולוגיה ב-6 החודשים האחרונים, והגיעה למסקנה "כי ענף הטכנולוגיה הינו המקום אליו הולך הכסף כדי למות", הסביר סמיד - בראיון ל-CNBC.

מחקרים שבדק סמיד הראו כי אין קשר בין היקף תנועות ההון למניה מסוימת, לבין ביצועיה בשוק. "אני חושב שהכל נובע מכך שאין יותר מדי דריכות בשוק - אי-אפשר לקבל החלטות יותר מדי טובות לגבי הכסף שלך, כאשר יש לך יותר מדי ממנו, אלא אם אתה וורן באפט", אמר סמיד.

כך למשל, לאפל יש קופת מזומנים בהיקף של 145 מיליארד דולר. גם חברות נוספות דוגמת מיקרוסופט וגוגל מחזיקות בהיקף מוזמנים עצום - 74.5 מיליארד דולר -50.1 מיליארד דולר בהתאמה. "החברות הללו לא יתעוררו לחיים על בסיס השקעות טובות", סיכם סמיד.