רשת חנויות המזון רמי לוי שיווק השקמה מסכמת היום (ג') את הרבעון הראשון של שנת 2013 עם המשך מגמת הצמיחה בפעילות. רשת רמי לוי סיימה את הרבעון הראשון עם הכנסות בסך של כ-755 מיליון שקל, גידול של 19.5% בהשוואה להכנסות של כ-631.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2012. העלייה בהכנסות נבעה מגידול בפדיון חנויות זהות בשיעור של כ-10% ומפתיחתם של 3 סניפים חדשים.
רמי לוי יישמה בדוחות אלה לראשונה את תקן החשבונאות הבינלאומי 11, וכתוצאה מכך היא החלה להציג את אחזקתה בחברת ביכורי השקמה לפי שיטת השווי המאזני, בעוד שבעבר אחזקה זו הוצגה לפי שיטת האיחוד היחסי. כתוצאה מכך מפרסמת החברה ביאור המשקף את תוצאותיה הכספיות ברבעון הראשון של 2012 במקרה שהתקן החשבונאי האמור, יחד עם תקנים חדשים נוספים שיושמו השנה, היה חל מתחילת שנת 2012.
הרווח הנקי גדל בכ-19.9% לכ-30.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-25.2 מיליון שקל ברבעון המקביל בשנת 2012. יישומן של התקנים החשבונאים החדשים אשתקד לא היה משפיע על שורת הרווח הנקי, שכן שינוי ההצגה משפיע רק על מבנה דוח הרוח וההפסד, אך לא על תוצאתו בשורה התחתונה.
ברמי לוי מציינים כי החברה צפויה לפתוח 10 סניפים חדשים בתקופה שבין הרבעון השני של שנת 2013 ועד לרבעון השלישי של 2014. סניפים אלה יוקמו בהדרגה בערים הבאות: קדימה, נהריה, אשקלון, כפר-סבא, עטרות, בית-שמש, נתיבות, קריית שמונה, אריאל ורחובות.
הרווח הגולמי של החברה הסתכם בכ-158.8 מיליון שקל (21.03% מהמכירות), גידול של כ-18.7% בהשוואה לכ-133.8 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2012 (21.18% מהמכירות). הירידה הקלה בשיעור הרווח הגולמי נבעה בעקבות העמקת המבצעים והפחתת מחירים, וזאת בהמשך למדיניות החברה להיטיב עם לקוחותיה כדרכה.
ה-EBITDA של רמי לוי ברבעון הראשון של 2013 הסתכם בכ-40.3 מיליון שקל, גידול של כ-20.2% בהשוואה לכ-33.6 מיליון שקל אשתקד.
הרווח התפעולי של רמי לוי ברבעון הראשון של 2013 גדל בכ-18.5% לכ-34.3 מיליון שקל (4.54% מהמכירות), בהשוואה לכ-28.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד (4.58% מהמכירות). הירידה הקלה בשיעור הרווח התפעולי בשנת 2013 נבעה בעיקר מירידה בשיעור הרווח הגולמי ומגידול בהוצאות המכירה, השיווק וההנהלה בעקבות התרחבות הרשת.
החברה סיימה את הרבעון הראשון של 2013 עם תזרים מזומנים מפעילות שוטפת בסך של כ-26.6 מיליון שקל.
רמי לוי, מנכ"ל החברה, מסר בהודעה לעיתונות בסמוך לפרסום הדוחות: "אנו פותחים את שנת 2013 עם המשך מגמת הצמיחה המאפיינת את החברה מאז יום הנפקתה בבורסה. ברבעון הראשון של השנה הנוכחית הצגנו עלייה דו-ספרתית בהכנסות וברווחים, וזאת תוך הקפדה להמשיך להציע ולספק ללקוחותינו את סל הקניות הזול ביותר.
"אני רואה את הצרכן לנגד עיניי כבר 36 שנה, וזהו הקו שמנחה אותי בניהול החברה בכל עת. אנו מייחסים את מגמת הצמיחה לאסטרטגיה שלנו, לפיה אנחנו מטיבים עם הצרכן ודואגים להציע לו בכל נקודת זמן את סל הקניות הזול ביותר, וכל זאת לא על חשבון איכות ושירות, והצרכן משיב לנו בנאמנותו לרשת לטווח ארוך.
"כן אני מבקש להודות ללקוחות הנאמנים של הרשת. אני מברך גם את שותפינו, בעלי המניות החדשים מחו"ל שהביעו עניין ברשת, ואני רואה בהצטרפותם הבעת אמון בחברה בפרט ובכלכלה הישראלית בכלל".
רמי לוי
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.