אירופה ננעלה בירידות עקב תחזית הצמיחה של OECD

ארגון ה-OECD פרסם תחזית לפיה צפוי צמיחה שלילית של 0.6% בכלכלת גוש האירו בשנה הנוכחית ■ גם בגרמניה נרשמו נתונים מאכזבים בתחום שוק העבודה ■ הנציבות האירופית תכנס מסיבת עיתונאים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים וזאת בעקבות פרסום תחזית הצמיחה של ארגון ה-OECD, שהוריד את תחזית הצמיחה עבור גוש האירו כמו גם עבור הכלכלה העולמית. גם נתוני התעסוקה שפורסמו היום בגרמניה תורמים לסנטמנט השלילי ברחבי היבשת.

נתחיל עם תחזית הצמיחה שפרסם ארגון ה-OECD מצביעים על כך כי כלכלת גוש האירו צפויה להתכווץ השנה ב-0.6% וזאת לעומת התכווצות של 0.1% בלבד בתחזית הקודמת של הארגון. בשנת 2014 צפוי הגוש לחזור לצמיחה חיובית של 1.1% וזאת לעומת צמיחה של 1.3% בתחזית הקודמת של הארגון.

ה-OECD פרסם גם את תחזית הצמיחה שלו עבור ארצות הברית וכל העולם. בארגון מעריכים כי כלכלת ארצות הברית תצמח השנה ב-1.9% ואילו בשנה הבאה הצמיחה תעמוד על 2.8%. ה-OECD הוריד גם את תחזית הצמיחה של הכלכלה העולמית ל-3.1% לעומת תחזית קודמת של 3.4%.

נעבור לנתונים שפורסמו היום בגרמניה ושהצביעו על עלייה ניכרת במספר האנשים שאיבדו את מקום עבודתם בחודש מאי. על פי הנתונים, 21 אלף אנשים איבדו את מקום עבודתם במהלך חודש מאי וזאת לעומת צפי ל-5,000 בלבד. ולמרות זאת, שיעור האבטלה לחודש מאי בגרמניה נותר ללא שינוי על רמה של 6.9%.

היום צפויה הנציבות האירופית למסור את החלטתה בנוגע למדינות החברות שלא עמדו ביעד הגירעון שנקבע על 3% מהתמ"ג. במהלך מסיבת עיתונאים שתוכנס היום, תמסור הנציבות את המלצותיה לאותן מדינות. הנציבות צפויה להעניק לאותן מדינות ארכה של מספר שנים (תלוי בגובה הגירעון) על מנת להגיע ליעד.

"מדובר יהיה בחדשות טובות, בעיקר עבור מדינות הפריפריה, שכן בגלל צעדי הצנע החריפים המונהגים בהן, נרשמה עלייה חדה בשיעור האבטלה ומיתון חריף", אמר טובאייס בלטנר, כלכלן בחברת Daiwa Capital. "אך הנציבות צפויה להדגיש כי יש צורך בצעדים נוספים על מנת לטפל בחוסר האיזון במדינות הפריפריה ולהחזיר את הצמיחה".

המסחר בוול סטריט ננעל אתמול (ג') כאמור בעליות שערים, ביומו הראשון של שבוע המסחר בניו יורק - לאחר שביום שני הבורסות היו סגורות לרגל ה-Memorial Day, יום הזיכרון האמריקני. נתוני מאקרו מעודדים פורסמו ודחפו את המדדים המרכזיים קדימה.

המסחר באסיה ננעל במגמה מעורבת

יום המסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת.

כלכלני קרן המטבע הבינלאומית חתכו את תחזית הצמיחה של סין ל-7.75% השנה וב-2014 לעומת תחזית קודמת לצמיחה של 8% ו-8.2% בשנה הבאה.

"הכסף החכם" ממשיך לברוח לאפיקים מסוכנים יותר בוול סטריט - וזאת, בעוד המשקיעים ממשיכים למכור אג"ח ממשלתיות של ארה"ב לקנות נכסים מסוכנים יותר, ולתמוך בראלי. כך למשל, תשואות האג"ח הממשלתיות של ארה"ב ל-10 שנים (אג"ח ה"בנצ'מארק") עלו אתמול בוול סטריט לרמה של 2.16% - הרמה הגבוהה ביותר מאז ה-5 באפריל 2012, לפי נתוני חברת FactSet.

מאז תחילת חודש מאי, עלו תשואות האג"ח ל-10 שנים בארה"ב בכ-47.5 נקודות בסיס, העלייה החודשית הגבוהה ביותר מאז אוקטובר 2011. "כאשר חצינו את רף ה-2.06% תשואה, אשר היווה שיא מתחילת השנה, הדבר היווה איתות להמשך המכירות של איגרות החוב", ציין מיכאל פונד, מנהל השקעות בברקליס.

"נתוני המאקרו שיפרסמו היום ומחר בארה"ב ימשיכו להשפיע על השווקים אבל כעת יש המון ספקולציות בנוגע למדיניות הפדרל ריזרב", אמר ניאל קינג, אנליסט ב- CMC Markets.

במניות הייצוא בטוקיו נרשמו ירידות. נציין את סוני , שארפ ומאזדה מוטור.