עכשיו זה רשמי: אדלר-חומסקי זכה בתקציב הפרסום חברת החשמל. הזכייה הייתה צפויה, שכן אדלר-חומסקי היה המשרד היחיד שניגש למכרז. שאר משרדי הפרסום הגדולים נמנעו מלקחת בו חלק, עקב הדרישות המסחריות של המכרז שעוררו ביקורת רבה בענף.
תנאי הסף של חברת החשמל איפשרו למספר לא מבוטל של משרדים להתמודד על התקציב. על-פי התנאים יכולים להתמודד משרדי פרסום שניהלו תקציבים בהיקף של כ-60 מיליון שקל בכל אחת מהשנים 2011-2012, זאת בתוספת לתנאים אחרים כגון 3 לקוחות בהיקפים של כ-10 מיליון שקל.
לכאורה זה חותך את הרשימה סביב מקום 14 בדרוג משרדי הפרסום; אולם קיים תנאי סף נוסף שהקשה על מי שעמד בדרישות היקפי התקציב: הדרישה לקיים מחלקת מגזרים בתוך המשרד או התקשרות של לפחות שנה עם משרד מגזרים - מה שאין לרוב משרדי הפרסום.
גם בעבר עוררו מכרזי חברת החשמל הדים רבים, ומשרדים רבים הביעו תרעומת על התנאים המסחריים. עם השנים, ההתנהלות של חברת החשמל בכל הקשור לפרסום עברה שינוי גדול: ממפרסם גדול המשקיע השקעות לא מבוטלות במסעות פרסום עתירי קריאייטיב, הפכה החברה למפרסם עם היקפי פרסום כמעט זניחים ומסעות פרסום נטולי קריאייטיב.
בשנה החולפת, למשל, פרסמה החברה בהיקף של פחות ממיליון דולר במחירי מחירון. כשמצרפים עובדות אלה לתנאים המסחריים הבעייתיים, אין פלא שרוב המשרדים העדיפו לא להגיש הצעות.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.