והיום בתוכנית "חדשות הרכב" בגלובס TV, נדבר על ההתרסקות של בטר פלייס שהגישה בקשה לפירוק. מיזם הרכב החשמלי ותשתית הטעינה בנה ציפויות ענקיות אבל כשל במבחן המציאות של השוק הישראלי והצליח להעלות על הכביש עד כה רק כ-940 מכוניות, כולל רכבי הדגמה ורכבי עובדים של בטר פלייס.
בדרך נשרפו למעלה מ-850 מיליון דולר, כשליש מהם יצאו מהקופה של בעלת המניות העיקרית, החברה לישראל. בטר פלייס טוענת, שסך חובותיה לנושים מסתכם בכ-40 מיליון דולר אולם זמן קצר לאחר הפירוק טענה רנו - לשעבר שותפתה האסטרטגית של בטר פלייס - כי החברה חייבת 66 מיליון אירו ואין לה חלק בהחלטה על פירוק החברה.
בתוך כל הרעש עדיין לא ברור מה יעלה בגורלם של לקוחות בטר פלייס. הלקוחות שהצטיידו ברכב באמצעות חברות הליסינג, בעיקר אלדן ואלבר, יהנו מ"גב" של חברות הליסינג כולל כנראה אפשרות להחלפת הרכב ברכב בנזין תקני. אבל מאות הלקוחות הפרטיים שרכשו את המכונית מכיסם, עשויים להישאר עם מכונית חסרת ערך במקרה שיופסקו שירותי הטעינה והחלפת הסוללות. או חמור מכך, אם יחליטו הנושים להחזיר אליהם את הסוללות היקרות שנמצאות במכוניות ומהוות רכוש של בטר פלייס ולא של הלקוח. כך או כך, הסיפור העצוב הזה עדיין לא נגמר ועוד יהיו התפתחויות בנושא.
ועוד בתוכנית, נסיעת בכורה במזראטי קוואטרופורטה קיו 4 וי 6 החדשה, דגם הגראן לוסו קופה של ב.מ.וו והפורשה 911 המיתולוגית שיצאה לסיבוב הופעות עולמי.
צפו בתוכנית המלאה...
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.