נתניהו: "המטרה - להגיע ל-10 מיליון תיירים בשנה תוך עשור"

רה"מ אמר את הדברים בוועידת ירושלים לתיירות ■ שר הכלכלה נפתלי בנט: "3 מיליון תיירים מתוך פוטנציאל של מיליארד זה מעט. אפשר לעשות הרבה יותר"

"המטרה היא להגיע ל-10 מיליון תיירים בשנה תוך עשור" - כך אמר היום (ד') ראש הממשלה, בנימין נתניהו, בוועידת ירושלים הבינלאומית השנייה לתיירות.

עוד אמר נתניהו בוועידה, המתקיימת בבנייני האומה בבירה, כי הוא "מתרגש ממה שאנחנו עושים בתחום התיירות. הכפלנו את מספר התיירים ממיליון וחצי ל-3 מיליון בשנה, ואנחנו צריכים להכפיל את המספר הזה ולהמשיך בצמיחה".

עוד אמר ראש הממשלה כי "הצעד הראשון שעשינו בממשלה היה לאמץ את מדיניות 'השמיים הפתוחים', ולאחרונה בדיוני התקציב הסרנו את ההצעה להטיל מע"מ על שירותי תיירות. עשינו זאת כחלק מהמחויבות שלנו לתיירות ולחשיבות שיש לה בכלכלה שלנו".

לדברי נתניהו, ישראל מובילה ב-OECD בצמיחה, ביצירת מקומות עבודה וברמת אבטלה נמוכה. "עשינו זאת ב-4 השנים האחרונות, ולכן ישראל נמצאת בעמדה כלכלית טובה מאוד. הכלכלה לא חפה מבעיות, אך עמדת הפתיחה שלנו בהתמודדות עם בעיות אלה היא כמעט הטובה ביותר ב-OECD.

"על מנת לשמור על שיעור צמיחה גבוה ואבטלה נמוכה, עלינו לפתח לצד תעשיית ההיי-טק הישראלית ענפים נוספים עתירי תעסוקה, וכאן יש חשיבות גדולה לתיירות כענף שיוצר מקומות עבודה".

נפתלי בנט, שר הכלכלה והשר לירושלים והתפוצות, אמר בוועידה כי "3 מיליון תיירים מתוך פוטנציאל של מיליארד זה מעט. אנחנו יכולים לעשות הרבה יותר".

בנט התייחס בדבריו גם להחלטת הועדה לשוויון בנטל: "יש לנו ממשלה ייחודית, התחלנו לפתור בעיות אמיתיות וקריטיות. רק לפני שעה השגנו הסכם עם החרדים, לפיו 10,000 חרדים יתווספו למעגל העבודה. מיום ליום אנחנו עושים היסטוריה.

"המשימה הגדולה שלנו היא לפתור את הבעיות שרודפות אותנו, במיוחד מבחינת ביורוקרטיה ורגולציה. בשנים הבאות נרגיש שינוי משמעותי בכלכלה, כי אנחנו נקל על הרגולציה. אנחנו כבר עושים זאת היום, אבל עוד לא ראיתם כלום".

ועידת ירושלים הבינלאומית לתיירות מתקיימת ביוזמת משרד ראש הממשלה, משרד התיירות, עיריית ירושלים והרשות לפיתוח ירושלים.