ב-30 באפריל פנה שר התחבורה לעם ישראל דרך אתר האינטרנט שלו וכתב "רגע לפני שמהפכת המחירים בענף הרכב יוצאת לדרך, אני קורא לכם: אל תיקנו רכבים חדשים עד שהמחירים ירדו! דברו עם משפחותיכם ועם חבריכם והסבירו גם להם". זאת בליווי הבטחה שהמחירים ירדו ב-20%.
אבל, הנתונים בשטח מראים שהציבור כנראה לא לקח יותר מדי ברצינות את הקריאה ל"חרם צרכני". בחודש מאי נמסרו בישראל קצת יותר מ-19 אלף כלי רכב, לעומת כ-17 אלף מסירות בחודש אפריל.
המסירות נובעות בין השאר מהצטיידות של חברות הליסינג כהכנה לקראת עליית המחירים הצפויה בעקבות ה"מיסוי הירוק" ובשל מבצעי מכירות עונתיים.
"בטר פלייס", אגב, עוד הספיקה למסור במאי כ-10 מכוניות פלואנס חשמליות ללקוחות מאושרים. זאת לעומת מעל 100 יחידות בחודש שעבר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.