להפגנות ההמונים בטורקיה של הימים האחרונים יש בוודאי תומכים לא מעטים בקרב אנשי הפרסום במדינה. בעקבות הגל האיסלמי שנושב מהשלטון צפוי בשבוע הבא נשיא טורקיה, עבדאללה גול, לחתום על צו שאוסר על פרסום משקאות אלכוהוליים.
בימים אלה עוסקים משווקי המשקאות ביצירת קמפיינים של "פרידה" מהלקוחות. עד לכניסת הצו לתוקף מותר לפרסם אלכוהול בעיתונות, בשילוט חוצות, בקולנוע ובמדיה דיגיטלית.
האישור הצפוי של הצו מעורר כעס רב בקרב המשווקים, שנותרו כעת ללא דרכים משמעותיות לפרסם את המותגים.
חברת דיאגו, המחזיקה במותג האלכוהול הרביעי בגודלו במדינה, פרסמה הודעה שבה טענה כי "המהירות שבה הצו נכנס לתוקף והאשרור שלו הייתה מאכזבת עבורנו".
דיאגו ושאר המשווקים פרסמו בשבוע האחרון מודעות פרידה. באחת המודעות של מותג הבירה Yeni Raki נכתב: "המודעות הסתיימו. סלחו לנו". במודעה של יצרן יין נכתב: "גם אם לא נדבר איתכם עוד, אנחנו רואים את חצי הכוס המלאה ויודעים שנהיה אתכם ברגעים החשובים. להתראות!".
מצד הממשלה נטען כי לא מדובר באקט דתי. סגן ראש הממשלה, בקיר בוזדאג, אמר לכתבים באנקרה כי "לא מדובר במהלך שמשנה את ההרגלים במדינה, מכיוון שהאלכוהול לא הוצא מחוץ לחוק".
סטפן לורק, מנכ"ל איגוד המפרסמים העולמי, אמר בתגובה למהלך כי האיגוד היה שמח להיכנס להידברות עם הממשל ולנסות למצוא דרכים יצירתיות להתמודד עם האתגר. לדבריו, המהלך בוצע במפתיע וללא התייעצות עם המפרסמים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.