בית-המלון הגדול ביותר בעיר ניו-יורק, הילטון מידטאון, שמספר חדריו מתקרב ל-2,000, הכריז כי יפסיק את שירות החדרים החל מחודש אוגוסט. שירות החדרים יוחלף בקפיטריה חדשה בשיטת השירות העצמי.
אחד מדוברי המלון, שמחיר השהייה המינימלי בו עולה על 300 דולר ללילה, אמר ל"ניו-יורק טיימס" כי נרשמה ירידה בביקוש לשירות החדרים.
ואולם, מומחים בתעשיית הנסיעות מציינים כי שירות החדרים הולך ונעלם ממרבית בתי-המלון, על-פי דיווח WNYC ניוז, ופירושו של דבר הוא שהמהלך בוצע ככל הנראה במטרה לקצץ עלויות.
"כולם עושים מה שהם יכולים כדי שהנכס שלהם יניב רווח גדול יותר אך ימשיך לספק את השירותים שדורשים האורחים", אמר ל"ניו-יורק טיימס" ג'ון פוקס, יועץ לתעשיית המלונאות.
המהלך יוביל לפיטוריהם של 55 עובדים, כולל עובדי מטבח שמכינים אוכל בחצות הלילה, וכן העובדים שמביאים את האוכל לחדרי האורחים.
"זה עצוב", אמר ג'ייקוב טומסקי, שכתב את ספר הזיכרונות על תעשיית המלונאות, "Heads in Beds". לדבריו, "הדבר הראשון שחשבתי עליו הוא העובדים שיאבדו את מקום עבודתם. אבל כשאני חושב על המודל העסקי, קשה לי לראות תרחיש אחר".
מלון וולדורף אסטוריה בפארק אווניו, שנמצא כעת בבעלות הילטון הוטלס אנד ריסורטס, השיק את שירות החדרים בתעשיית המלונאות בשנות ה-30 של המאה ה-20, לדברי WNYC.
אחד מדוברי הילטון אמר ל"ניו-יורק טיימס" כי החברה אינה מתכננת לבטל את שירות החדרים בוולדורף, אך שוקלת לבטל שירות זה בבתי-המלון האחרים שלה על בסיס של כל מקרה לגופו.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.