הסטארט-אפ שעוזר לארגונים לנהל את רשימת אנשי הקשר

"המוצר יודע להתיישב על אתר אינטרנט ורשת המחשבים של ארגון, לסרוק את כל מאות אלפי הדפים, למצוא את כל פרטי הקשר המוזכרים ולהפוך אותם למאגר מידע מאורגן על פי אינדקס מובנה מאוד, כך שאפשר לחפש את אנשי הקשר בשניות ספורות"

הרקע: יבגני ספוביץ' ורונן אברמוב סיימו את עבודתם בקומברס מתוך כוונה לשנות לחלוטין את ניהול הפרטים של אנשי קשר בארגון. המטרה הזו נולדה מתוך צורך אישי. אברמוב משחזר: "יום אחד חיפשתי כתובת אימייל של חבר שלא דיברתי איתו מספר חודשים, ולפתע הבנתי שאין לי מושג היכן הפרט הזה שמור. בטלפון שלי? בגוגל? באאוטלוק? במייל הארגוני? בכל מערכת היה לי מייל אחר שלו ולא ידעתי מה המייל המעודכן. היום כבר נוספו לאפשרויות הללו גם הרשתות החברתיות, אולי שלחו את זה לשם?".

השניים החלו לבדוק את עולם אנשי הקשר. "הבנו שזה עולם מאוד גדול. גם אנשים וגם ארגונים לא מצליחים לנהל את פרטי אנשים הקשר שלהם באופן יעיל", אומר ספוביץ'.

השוק: שני היזמים לא הסתפקו בהערכה אישית והחליטו לחקור את השוק. ספוביץ': "דיברנו עם כמה ארגונים וראינו שזו בעיה מאוד חריפה. זה מדהים שאין לה פתרון, אבל עובדה - זה כך. בארגונים זה גרוע יותר מאשר אצל אנשים פרטיים. אפילו הלקוחות של ארגון מסוים, שהם הנכס הכי חשוב של הארגון, לא תמיד מזוהים באופן עדכני וחד ערכי".

המוצר: ספוביץ' (שמשמש היום כמנכ"ל החברה) ואברמוב (היום סמנכ"ל הטכנולוגיה) בנו מערכת ניהול פרטי קשר ארגונית, אך היא הייתה מורכבת מדי וגם תהליך ההטמעה שנדרש מהמשתמשים היה ממושך. הם הבינו שצריך לפשט את הפרויקט, לשפר את ההטמעה ואת השימוש וכן, לא יזיק גם להוזיל את המוצר.

השינוי יצא לפועל לאחר שלחברה הצטרף היו"ר נתן צ'וסנק, המנכ"ל לשעבר של חברת SRL, שהתמחתה בתחום האינטגרציה. "הוא הביא המון ידע וניסיון ועזר לנו לבנות מוצר שהשתלב מלכתחילה במוצרים הארגוניים. היום נדרשות כמה שעות בלבד כדי להטמיע אותו", אומר ספוביץ'.

איך זה עובד? אברמוב: "המוצר יודע להתיישב על אתר אינטרנט ורשת המחשבים של ארגון, לסרוק את כל מאות אלפי הדפים, למצוא את כל פרטי הקשר המוזכרים ולהפוך אותם למאגר מידע מאורגן על פי אינדקס מובנה מאוד, כך שאפשר לחפש את אנשי הקשר בשניות ספורות.

"פריצת הדרך הייתה בניית אלגוריתם שיודע לאתר קשרים בין פרטי מידע שעל פניו לא נראים דומים, כפי שעושים גם, למשל, מנועי החיפוש המתקדמים של גוגל, אבל אנחנו בנינו את האלגוריתם שלנו לבדנו, ספציפית עבור עולם אנשי הקשר".

המערכת מתאימה לא רק לחיפוש איש קשר בתוך הארגון,. היא יכולה לסייע גם לאדם שגולש לאתר של ארגון גדול מאוד ומחפש פרטים של אדם בתור אותו הארגון, למשל רופא ברשת בתי חולים או פקיד מסוים בארגון ממשלתי.

שלב בפעילות: כעת כ-90% מהלקוחות שמגיעים לפגישת מכירה של המוצר, אכן רוכשים אותו, אומר ספוביץ'. "המשקיעים היו בשוק", הוא מוסיף. ברשימת הלקוחות של החברה ניתן למצוא את אוניברסיטת בן גוריון, בית החולים וולפסון, שלושה בתי חולים גדולים בארה"ב, משרד עורכי דין גדול, ולקוחות רבים שמעדיפים שלא ישתמשו בשמם. הלקוחות של החברה משלמים לה תשלום חודשי שנע בין מאות לאלפי דולרים, תלוי בגודל הארגון וברמת השירות שהוא בוחר.

השלב הבא: ספוביץ': "שוק היעד כרגע הוא ארה"ב. כבר גייסנו 2.5 מיליון דולר ואנחנו מעוניינים לגייס 5 מיליון דולר נוספים. יש לנו כבר מגעים עם מספר משקיעים. חברות כמו גוגל או לינקדאין יכולות ליהנות מהטכנולוגיה שלנו, וכבר פנתה אלינו חברה בינלאומית גדולה ששוקלת לשתף איתנו פעולה או לשלב אצלה את הטכנולוגיה שלנו".

Sphereup

שנת הקמה: 2008

תחום פעילות: מנוע חיפוש אינטגרטיבי לאנשי קשר בארגונים

מייסדים: יבגני ספוביץ' ורונן אברמוב

יו"ר: נתן צ'וסנק

גיוסי הון: כ-2.5 מיליון דולר

משקיעים: עופר בן שחר וקבוצת האנג'לים AJJS