הכירו את ה"סינדרלה" החדשה בנאסד"ק: מניית חברת התוכנה טקסטורה (Textura, סימול: TXTR) הונפקה רק היום (ו') וכבר מזנקת בשיעור של עד 68%. זינוק המניה ביומה הראשון למסחר מעיד שוב על ה"הייפ" בוול סטריט סביב חברות התוכנה.
חברות התוכנה המוכרות שירותים לעסקים ולא ליחידים זינקו בממוצע ב-37% בשנתיים שלאחר ההנפקה שלהן לציבור, בהשוואה ל-13% אצל חברות צריכה. כך עולה מנתונים של חברת המחקר Ipreo.
בשנה האחרונה נהרו משקיעים לסטארט-אפים בתחום התוכנה, בין השאר בשל אכזבות מהנפקות של ענקיות אינטרנט כמו פייסבוק , זינגה וגרופון .
"המשקיעים רעבים מאוד לחברות תוכנה המספקות שירותי ענן, חברות עם עלייה בהכנסות ומובילות בתחומן, כמו למשל טקסטורה", אמר לסוכנות רויטרס פרנסיס גסקינס, שותף בחברת המחקר IPODesktop.com.
שווי השוק של טקסטורה עומד היום על יותר מחצי מיליארד דולר. החברה העלתה את מספר המניות שלה בהנפקה במיליון מניות ובסך הכל מכרה בשוק 5 מיליון מניות לאור הביקושים הגבוהים. מחיר המניה בהנפקה עמד על 15 דולר. החברה גייסה 75 מ' ד'.
טקסטורה, שהוקמה ב-2004, נשלטת ע"י מיזם קנדי בו שותפות החברות Northwater Capital Management, First Midwest Bancorp ו-Aon Risk Services. החברה מספקת תוכנות על פי דרישה ללקוחות בענף הנדל"ן המסחרי. מטה החברה ממוקם ב-Deerfield שבאילינוי ויש לה יותר מ-3,000 לקוחות קבלנים, יזמים ואדריכלים - מרביתם בצפון אמריקה.
בשנה שעברה החברה רשמה צמיחה של יותר מ-100% בהכנסותיה, שהסתכמו ב-21.7 מיליון דולר. בשורה התחתונה היא הפסידה 18.8 מ' ד'. וויליאם בר וקרדיט סוויס היו החתמים בהנפקה.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.