בורסות אירופה ננעלו בירידות; "הרבה בלבול בקרב המשקיעים"

דריכות בשוק: בית המשפט בגרמניה ינעל היום שימוע בן יומיים בכל הנוגע לחוקיות תוכנית ה-OMT ■ היום פורסם כי ההזמנות למכונות ביפן צנחו ב-8.8% באפריל, לעומת צפי כלכלנים לירידה של 8.1%

המסחר במרבית בורסות אירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים, ברקע לירידות השערים שנרשמות בוול סטריט, החל מאתמול. המשקיעים עוקבים בדריכות אחר השימוע שנפתח אתמול בבית המשפט החוקתי בגרמניה, בכל הנוגע לחוקיות של תוכנית הסיוע של הבנק המרכזי האירופי.

מדד הבנצ'מרק של היבשת, ה- Stoxx Europe 600, ירד אתמול ב-1.2% ובכך השלים נסיגה של יותר מ-6% שהחלה ב-22 למאי. זאת, בעקבות הספקולציות בכל הנוגע לכך שהפדרל ריזרב עשוי להאט את קצב רכישות האג"ח ולנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת.

המשקיעים עוקבים בדריכות אחר כל הודעה שתצא מבית המשפט החוקתי בגרמניה, לאחר שפתח אתמול בשימוע בן יומיים הנוגע לחוקיות של תוכנית הסיוע של הבנק המרכזי האירופי, ה-OMT. במסגרת תוכנית זו הבנק המרכזי מעניק סיוע למדינות חלשות המבקשות סיוע ורוכש אג"ח ממשלתיות. בתמורה אותן מדינות מתחייבות לבצע רפורמות נרחבות. אומנם הבנק המרכזי עדיין לא עשה שימוש בתוכנית הזו אך אנליסטים מציינים כי היא אם בית המשפט בגרמניה לא יתן את ברכתו, אז אמון המשקיעים ייפגע.

בזירת המאקרו המקומית פורסם מדד המחירים לצרכן לחודש מאי שעלה ב-0.4%. ב-12:00 פורסם מדד התפוקה התעשייתית של גוש האירו לחודש אפריל, שעלה ב-0.4%, מעל צפי האנליסטים שעמד על ירידה של 0.2%.

מניית Inditex , קמעונאית הביגוד הגדולה בעולם, רושמת ירידות של כ-2%, לאחר שהחברה פרסמה את תוצאותיה הכספיות ודיווחה על עלייה של 1.4% ברווחיה.

סנטימנט שלילי באסיה

יום המסחר בבורסות אסיה (ד') נחתם במגמה שלילית. זאת לאחר סגירה שלילית בוול סטריט, פרסום נתון מאקרו חלש ביפן והחשש כי הבנקים המרכזיים בעולם יתחילו לנקוט במדיניות מוניטרית מרסנת.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בירידות שערים. הירידות נבעו בעיקר מהאכזבה מהצעדים שנקט הבנק המרכזי היפני, והחשש לעתידה של תוכנית התמריצים של הבנק האירופי בעקבות דיון שמתקיים בבית המשפט החוקתי בגרמניה על חוקיות הפעולות של הבנק.

"יש הרבה בלבול בקרב המשקיעים בעולם בנוגע לצעדי המדיניות הקרובים של בנקים מרכזיים ולכיוון של הכלכלה העולמית. נראה שגם הבכירים בפדרל ריזרב לא בטוחים לגבי הצעדים הבאים ומועד הפעלתם. לכן נראה שהתנודתיות תימשך", אמר לבלומברג מתיו שרווד, מנהל השקעות בסידני.

היום פורסם כי ההזמנות למכונות ביפן צנחו ב-8.8% באפריל, לעומת צפי כלכלנים לירידה של 8.1%.

מניות ייצוא יפניות רשמו ירידות על רקע התחזקות הין שזינק אתמול ב-2.8% מול הדולר. נציין את טויוטה מוטור ומאזדה מוטור.