סכסוך מסחרי ראשון של רשת אייס תחת הבעלות החדשה של חברת אלקטרה מוצרי צריכה: חברת טמבור הפסיקה לפני ימים אחדים כליל את אספקת הצבע לרשת אייס.
בחודשים האחרונים נערכו מספר פגישות בין הנהלה החדשה של אייס להנהלת טמבור על התנאים המסחריים. בסביבת טמבור טוענים כי באייס דרשו דרישות מופרזות שהן הרבה מעבר למה שטמבור מציעה לכלל השוק, ועל כן הוחלט להפסיק את אספקת הסחורה.
ברשת אייס מצוי עדיין מלאי של צבעי טמבור שנרכש קודם לכן על-ידי הרשת, אולם המלאי נמכר בקושי, כיוון שבמקביל להפסקת אספקת הסחורה, טמבור הפסיקה את עבודתם של דיילי הצבע שהעסיקה באייס, שהיו אמונים בפועל על מכירת המוצרים.
בימים אלה נערכות פגישות תפעוליות בין הצדדים שמטרתן להחליט על אופן הוצאת הסחורה, ולכן יש להניח כי בתוך שבועות ספורים ייצא גם המלאי הקיים של המוצרים מהרשת.
בסביבת טמבור אומרים גם כי הנתח של אייס משוק הצבע הוא קטן, כשעיקר המכר הוא בטמבוריות, ולכן בטמבור לא חוששים מפגיעה במכירות.
בהתייחס לכך אומר יקי ודמני, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, כי "הצעד לסיום ההתקשרות בין אייס לבין טמבור נעשה ביוזמת רשת אייס, וזאת כחלק ממהלך ארוך-טווח שבה הרשת החליטה להפוך לשחקן משמעותי בתחום הצבע, ובחרה לשם כך בחברת נירלט כשותפה האסטרטגית למהלך".
יצוין כי ברבעון הראשון של השנה מכירות טמבור צמחו ב-11%, בהמשך לעלייה של 12% במכירות 2012 שהסתכמו ב-870 מיליון שקל.
העלאת מחירים
בתוך כך, ל"גלובס" נודע כי במקביל לעליית המע"מ האחרונה, המחירים ברשת אייס עלו בשיעור של עד 10%.
בהתייחס לכך אומרים באייס: "מדיניות מחיר נקבעת לפי הרבה מאוד פרמטרים, ביניהם שכר עבודה בסין שנסק לשמיים, מחירי החשמל שעלו בעשרות אחוזים, מחירי הדלק, מחירי השכירות ועוד. כשאלקטרה רכשה את אייס היא הורידה בצורה משמעותית את המחירים, והיום היא עושה תיקון כלפי מעלה".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.