קבוצת הבייסבול לוס אנג'לס דודג'רס אמנם חתמה על הסכם הטלוויזיה הגדול בכל הזמנים לקבוצה מקצוענית - 8.5 מיליארד דולר ל-25 שנה עם רשת הכבלים Time Warner, אבל מי שייהנה מנתח נכבד מהסכום הזה הן יתר הקבוצות בליגת ה-MLB.
במסגרת ההסכם שנועד לאזן את חלוקת ההכנסות בין הקבוצות שמגיעות מהשווקים הגדולים (דוגמת לוס אנג'לס, ניו יורק, שיקגו, בוסטון), קבעה הליגה כי 34% מכל הסכם שייחתם ילך אוטומטית לקופה משותפת ממנה יועברו הכספים לקבוצות מהשווקים הקטנים (Revenue Sharing System). אלא שהכוונה היא לדרוש מהקבוצות הגדולות, בעיקר אלו שמנצלות את הסכמי הטלוויזיה החדשים, להעלות את הנתח שהן מפרישות לקופה המשותפת ולהעמידו על מעל 45%.
גם במקרה של הדודג'רס התנהל ויכוח משפטי גדול מאוד סביב ההסכם שייכנס לתוקף החל מהעונה הבאה, ובסופו של דבר שני הצדדים ניהלו מו"מ שיבטיח - לפי ה"לוס אנג'לס טיימס" - כי הדודג'רס יוכלו לשמור לעצמם כ-6 מיליארד דולר מהסכם הטלוויזיה, והנתח אותו יעבירו לקופה המשותפת מהסכם הטלוויזיה יעמוד על 34%.
אגב, בארגון השחקנים קיימת לא מעט ביקורת על השיטה של חלוקת ההכנסות מאחר שלטענתם הקבוצות משתמשות בכספים לשיפוצים של האצטדיונים ולפרויקטים שונים - אבל נמנעות מלהוציא את הכסף על העלאת השכר לשחקנים או הצעה של חוזים משופרים.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.