החברות לוסיד וסלגייד מתמזגות ומגייסות 3.9 מיליון דולר

בחברה החדשה יהיו כ-30 עובדים ■ את החברה הממוזגת ינהל משה שטיינר, שימשיך כמנכ"ל לוסיד ואילו עדינה שור, שניהלה את סלגייד, תכהן כיו"ר פעיל של החברה

לעיתים נדירות מתחברות שתי חברות סטארט-אפ ישראליות ליצירת חברה ממוזגת. על מיזוג שכזה, נדיר יחסית, הודיעו היום החברות לוסיד לוג'יקס וסלגייד (CellGuide), שיפעלו תחת השם לוסיד לוג'יקס עם משרדי הנהלה ופעילות מו"פ באזור פולג. את החברה הממוזגת ינהל משה שטיינר, שימשיך כמנכ"ל לוסיד ואילו עדינה שור, שניהלה את סלגייד, תכהן כיו"ר פעיל של החברה. בנוסף, מגייסת החברה כ-3.9 מיליון דולר לצורך האצת הפיתוח והחדירה לשוק.

לוסיד וסלגייד עברו בשנים האחרונות תהליכים דומים, שהובילו בסופו של דבר את ראשיהם למסקנה שביחד יש להם סיכוי יותר טוב להצליח. "זו התוויה של דרך משותפת", טוענת שור. בחברה הממוזגת יהיו כ-30 עובדים, הרבה פחות מהשיא בשתי החברות, אך גם מעבר לנקודת ההתחלה. לשתי החברות נדרש המון זמן בכדי לבצע את המיזוג, למרות שהגיעו מכיוון מקורי משותף, שהוא עולם השבבים וההתמקדות בחסכון באנרגיה.

שתי החברות התחילו כספקיות שבבים, לוסיד לתחום המנועים הגראפיים וסלגייד בתחום ה-GPS, אלא שבשתיהן הבינו לאורך הדרך כי עדיף לשנות את המודל העסקי ואת הכיוון הטכנולוגי, ולעבור למודל מבוסס תוכנה במסגרתו מספקות החברות את הפתרונות כתוספת קניין רוחני (IP) שמיועד לשפר את ביצועי המעבדים בתחומי ההתמחות שלהן.

השוק שאליו תפנה החברה החדשה יהיה של מנועים מבוססי תוכנה לשוק המובייל שמיועדים ליישומים שבהם יש דרישה לביצועים גבוהים עם צריכה אנרגיה נמוכה. "הסיפור של מסה קריטית חשוב בשוק שלנו", מתארת שור, "עם מסה קריטית נוכל לעשות הרבה יותר". הלקוחות שרואה שור אינם רק יצרני השבבים, אלא גם ספקיות המוצרים עצמם. הייעוד של החברה הוא לא רק לאפליקציות לצרכניות כבדות של אנרגיה כיום, כגון תוכנות ניווט, אלא בעיקר לדבר האמיתי, כגון יצרניות המשחקים.

את לוסיד הקימו ב-2003 ד"ר ראובן בקלאש, אפי פוגל ואופיר רמז. החברה, שהחלה את דרכה בחממת מעיין ונצ'רס, פיתחה טכנולוגיה שמאיצה ביצועים גרפיים במחשב, מה שמשמש ליישומים בעלי דרישות גבוהות מבחינת יכולות גראפיות, כגון בתחום המשחקים והמולטימדיה. ללוסיד היו מספר שיתופי פעולה משמעותיים בשנים האחרונות, כגון עם אינטל, פוג'יטסו ואסוס, אלא שאלו כנראה לא הספיקו בכדי להחזיק את החברה. בחברה הושקעו כ-40 מיליון דולר לאורך השנים, ע"י הקרנות גיזה, ג'נסיס, Rho Ventures, אינטל קפיטל וחממת מעיין ונצ'רס.

בסלגייד, שהוקמה ב-1999, השקיעו גיזה, קרן גלנרוק של ליאון רקנאטי, רון צוקרמן, מושל קליפורניה ארנולד שוורצנגר, CAP ונצ'רס וקרן אבולושן. עסקיה של לוסיד הגיעו למצב שחייב שינוי, ולחברה מונה מפרק לפני מספר חודשים, מה שאפשר לקרן גיזה לרכוש את נכסי החברה, למזג אותה עם סלגייד, ולצאת לדרך חדשה, מה שמקווים בחברות שיהיה מוצלח יותר. בעלי המניות הקיימים קיבלו בתמורה למיזוג מניות לפי אחזקותיהם בחברה המשותפת, כאשר בעלי המניות בלוסיד קיבלו את רוב המניות.