תחום האפליקציות ממשיך לגדול בעולם הסמארטפונים, הטאבלטים ואפילו מחשבים עם חלונות 8. בשנת 2017 ההכנסות מאפליקציות בנטרול הכנסות מפרסום סלולרי יעמדו על 25.2 מיליארד דולר לעומת 5.96 מיליארד דולר ב-2012, כך עולה מנתונים של חברת המחקר IDC. מדובר בעלייה משוקללת של 33.4%.
בתחום הרכישות בתוך אפליקציות ומשחקים (In-app purchasing) תהיה צמיחה מ-2.6 מיליארד דולר ב-2012 עד ל-9.8 מיליארד דולר ב-2017. "למרות העלייה בשימוש בפרסום סלולרי והשימוש ברכישות בתוך משחקים, חלקן של האפליקציות בתשלום ימשיך להיות דומיננטי, בעיקר בפלטפורמת ה-iOS של אפל", אומר אורן רביב, אנליסט בכיר לטכנולוגיות חדשות ב-IDC ישראל.
בשנת 2012 היו 47.2 מיליארד הורדות של אפליקציות, כאשר 2.4 מיליארד מתוכן היו בתשלום. חמש שנים מהיום, סך הורדות האפליקציות צפוי לגדול ל-187 מיליארד, כש-12.1 מיליארד מתוכן יהיו בתשלום.
נתון מעניין נוסף הוא הצמיחה ההדרגתית של חנויות אפליקציות עצמאיות, שיהיו אחראיות לקרוב ל-13% מסך ההורדות בעולם ב-2017. חנויות אלה מוכרות בעיקר באזורים מתפתחים בהם מפעילות סלולריות מנהלות את החנות והתשלום.
"הדיבורים על HTML5 שיאפשר למפתחים להגיע ישירות לקהל היעד וללא צורך בתיווך נשארים עדיין בגדר דיבורים", אומר רביב. "בניגוד לנעשה בעולם הדסקטופ, עיקר צריכת התוכן הרגיל והעשיר במובייל נעשית באמצעות אפליקציות. סדר עניינים זה לא צפוי להשתנות בשנים הקרובות ורק עתיד לחזק את מעמדן של מפתחות מערכות ההפעלה. מצב זה מותיר בידן של גוגל ובעיקר אפל כוח משמעותי ושליטה על התכנים הנצרכים על ידי הלקוחות שלהן".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.