נעילה מעורבת באירופה בהמתנה לנאומו של ברננקי

החלטת הריבית בארה"ב מחר - האם הנגיד ברננקי ירמוז על עתידה של תוכנית רכישות האג"ח החודשית? ■ מנהיגי ה-G8 לוחצים על מדינות אירופה לחתור לאיחוד בנקאי

המסחר בבורסות אירופה נחתם היום (ג') במגמה מעורבת על רקע הדריכות המורגשת בשווקים לקראת מסיבת העיתונאים שיקיים מחר יו"ר הפדרל ריזרב בתקווה שירמוז בה על עתידה של תוכנית התמריצים של הפד. פסגת מנהיגי ה-G8 ננעלה היום בצפון אירלנד, כשהמשבר באירופה עמד במוקד הדיונים. בזירת המאקרו, התפרסם מדד הסנטמנט העסקי בגרמניה.

הנושא המרכזי בשבוע הקרוב הינו מסיבת העיתונאים של יו"ר הפדרל ריזרב בן ברננקי מחר בערב, לאחר הודעת הריבית. המשקיעים מצפים שברננקי ירמוז על עתידה של תוכנית התמריצים במסגרתה הוא קונה אג"ח בהיקף של 85 מיליארד דולר מדי חודש. ההערכות מדברות כי הפדרל ריזרב יהיה הבנק המרכזי הראשון בעולם שיתחיל בתהליך הידוק המדיניות המוניטארית שלו.

על פי ההערכות, הפחתה בהיקף רכישות האג"ח מצד הפד תהיה הסימן הראשון לכך לקראת העלאה אפשרית של הריבית בסוף שנת 2014 או בתחילת 2015. בעיתון ה"פייננשל טיימס" פרסמו אתמול כי ברננקי יכריז מחר באופן מפורש על מועד תחילת הצמצום בתוכנית התמריצים.

בעניין אחר, פסגת מנהיגי ה-G8 ננעלה היום בצפון אירלנד. במהלך הדיונים אתמול עמד המשבר הכלכלי באירופה במרכז העיניינים. מנהיגי המדינות המשיכו להפעיל לחץ על אירופה לחתור למען איחוד בנקאי שיעזור לה להתמודד עם המשבר. המנהיגים גם קראו לממשלת יפן לבצע רפורמות ולנקוט בצעדים לטיפול בחובות שלה וזאת בהמשך לתוכנית התמריצים שהכריז עליה הבנק המרכזי היפני.

ראש ממשלת איטליה אנריקו ליטה חזר והדגיש כי המדינה תכבד ותעמוד ביעדי הגירעון שהציב לה האיחוד האירופי. ליטה דחה קריאות מצד ראש ממשלת איטליה לשעבר סילביו ברלוסקוני - ושותפו הבכיר בקואליציה - להתעלם מהדרישות של האיחוד על מנת לממן את הורדות המסים שהובטחו לאזרחים לפני הבחירות.

בזירת המאקרו, התפרסם היום הסנטמנט הכלכלי בגרמניה לחודש יוני שרשם עלייה חדה מהצפוי ועמד על 38.5 נקודות לעומת צפי לעלייה לרמה של 38.1 נקודות, מרמה קודמת של 36.4 נקודות שנרשמה בחודש מאי.

נעילה שלילית באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל הבוקר במגמה שלילית חרף הנעילה החיובית אמש בוול סטריט ולקראת החלטת הריבית החודשית של הפדרל ריזרב, שלאחריה יישא נאום נגיד ה'פד' בן ברננקי. הסוחרים יחפשו רמזים (או אמירה ברורה יותר) לגבי עתידה על תוכנית רכישות האג"ח החודשית של הבנק המרכזי האמריקאי בסך 85 מיליארד דולר בחודש, זאת ברקע השמועות והדיווחים בחודשים האחרונים על אפשרות של הפחתה בהיקף התוכנית.

"אנחנו מצפים לכך שהעצבנות תשלוט בשווקים עד להחלטת ה'פד', כאשר מחירי המניות נשארים פגיעים אל מול הכותרות הכלכליות", כתבו כלכלני ברקליס ללקוחות היום.

מניות Toyota מרכזות עניין ברקע דיווחים כי ענקית הרכב העלתה את תחזית המכירות שלה בשוק היפני. מניית JFE Holdings מרכזת עניין חיובי ברקע החדשות כי היא מתכננת להשקיע 300 מיליון דולר במפעל ברזל באינדונזיה.

Sharp מצויה במוקד לאחר דיווח כי החברה עשויה לייצר מכונות צילום לסמסונג. במקרה כזה, על פי הדיווח, סמסונג תבצע השקעה ב-Sharp.

[לפורטל הפיננסי][לבורסות בעולם]