המסחר באירופה ננעל בירידות שערים בהמתנה לברננקי

ה'פד' יפרסם היום את הצהרת הריבית והתחזיות הכלכליות - האם ברננקי ישנה כיוון? ■ המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים על רקע הדריכות לקראת ברננקי

המסחר באירופה ננעל היום (ד') בירידות שערים, בעוד המשקיעים דרוכים לקראת תוצאות דיוני הריבית והמדיניות המוניטרית של הפדרל ריזרב. המסחר בוול סטריט מתנהל בירידות שערים, בהמתנה למסיבת העיתונאים של ברננקי

מדד ה-Stoxx Europe 600 נסחר כמעט ללא שינוי סביב 293 נקודות, אך מאז ה-22 למאי המדד איבד כ-5.5%.

"השווקים נרגשים לגבי תוצאות פגישת ועדת השוק הפתוח של ה'פד'", טוען מרתין לקוס, מנהל השקעות בחברת Macquarie Private Wealth. "ברור שאין עדיין אינדיקציה ברורה לגבי שינוי המדיניות המוניטרית של ה'פד', עד שנראה כי שיעור האבטלה בארה"ב יירד מתחת ל-6.5%".

יש צורך "לפקוח עין" על מערכת הבנקאות בספרד ואירופה צריכה לעשות יותר במטרה להקל על הבנקים בספרד, כך מציינים היום כלכלני קרן המטבע העולמית. במסמך שפרסמה הקרן, צוין כי דרושות פעולות החלטיות במטרה "לנקות" את הבנקים הספרדיים וכי מדינות גוש האירו אינן עושות מספיק כדי לעשות כך. זאת, חרף העובדה שמוסדות האיחוד האירופי אישרו מוקדם יותר החודש סיוע של 100 מיליארד דולר לבנקים הספרדיים.

בזירת המאקרו לא יתפרסמו היום נתונים מהותיים והמשקיעים ימתינו בדריכות לקראת סיכום דיוני הריבית של הפדרל ריזרב.

מניית Alcatel-Lucent מזנקת בכ-7% לאחר שהודיעה על מכירת נכסים בהיקף של מיליארד אירו. מניית בנק נורדאה , רושמת ירידות חדות לאחר שממשלת שוודיה החלה למכור את המניות שלו.

מגמה מעורבת באסיה

המסחר בבורסות אסיה ננעל היום (ד') במגמה מעורבת, כאשר מחד המשקיעים הגיבו לנתון מאקרו חיובי ביפן ומאידך, קיימת עצבנות בשווקים לקראת הצהרת הריבית והתחזיות הכלכליות של ה'פד'.

אמש ננעל המסחר בוול סטריט בעליות שערים, כאשר המשקיעים התעודדו מנתוני מאקרו חיוביים בעיקרם וגילו אופטימיות בכל הנוגע ל"שאלת מיליון הדולר" - האם ה'פד' יחל לנקוט במדיניות מרסנת בקרוב? באסיה, מדד הבנצ'מרק של היבשת, ה-MSCI Asia Pacific רושם עליות קלות, בעוד מדד הניקיי היפני מטפס ביותר מ-1%. מנגד, הבורסה בסין יורדת עד 1.5%.

"לפי נתונים של ניתוח טכני, מדד הניקיי נסחר ב'אזור קנייה' ועשוי לזנק", טוען הירוצ'י נישי, מנהל השקעות בחברת SMBC Nikko Securities. "המדד עשוי לזנק משום שהוא מושך שוב משקיעים זרים".

בזירת המאקרו התפרסם היום ביפן המאזן המסחרי לחודש מאי. מהנתונים עולה כי הייצוא גדל ב-10.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ובכך עקף את תחזיות האנליסטים שצפו גידול של 6.5% בייצוא. הייבוא ביפן גדל ב-10% לעומת חודש מאי 2012, והגירעון המסחרי הצטמצם ל-82 טריליון ין, לעומת 89 טריליון ין בתקופה המקבילה אשתקד. המשקיעים ביפן שואבים עידוד גם מהחלשות הין מול המטבעות המרכזיים.

נציין את מניית יצרנית הרכב היפנית הונדה וכן את ענקית השילוחים Mitsui O.S.K שרשמו עליות של יותר מ-1% בעקבות היחלשות הין ועלייה במחירי המשלוחים.