לוהטת בבורסה: המניה שמשלימה זינוק של כ-300% ביומיים

החברה הודיעה היום על קבלת הלוואה מחברת Island Ventures, בהיקף של 670 אלף דולר ובריבית של 8%, לפירעון עד דצמבר 2013

חברת אייסקיור נסקה היום במהלך המסחר בלא פחות מ-223%, וזאת לאחר שעלתה אתמול ב-112% נוספים. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 30 מיליון שקל.

אייסקיור, שבניהולו של חזי הימלפרב, לשעבר בכיר בחברות רימון מדיקל ואינסטנט, פיתחה מכשיר זעיר פולשני להקפאה של גידולים בשד. החברה הודיעה היום על קבלת הלוואה מחברת Island Ventures, בהיקף של 670 אלף דולר ובריבית של 8%, לפירעון עד דצמבר 2013. רוב נכסי החברה, כולל הכנסותיה העתידיות, משועבדים להלוואה.

איילנד ונצ'רס היא חברת השקעות בשליטת חברת הייעוץ דפנסיב שילד, שפועלת בתחום ביטחון הפנים ובראשותו של תת אלוף במיל' גל הירש.

ההלוואה תומר למניות אם אייסקיור תגייס מעל 9 מיליון דולר, לפי מחיר של 70% ממחיר המניה באותה הנפקה עתידית. אם יגויסו פחות מ-9 מיליון דולר, איילנד תקבל אופציה להמרה לפי 65% ממחיר המניה באותו הגיוס. בנוסף קיבלה איילנד את זכויות השיווק של המוצר ברוסיה, על אף שככל הידוע טרם עסקה בשיווק ציוד רפואי.

ההלוואה היא משב רוח רענן לחברה, שבקופתה 5.5 מיליון שקל ועל דוחותיה מתנוססת הערת "עסק חי". עם זאת עדיין מדובר בסכום קטן ובתנאים שאינם מאוד נדיבים.

אייסקיור גייסה עד היום כ-17 מיליון דולר, מהם כ-12 בבורסה בתל אביב. קרן גיזה, שהיא בין המשקיעות הוותיקות של אייסקיור והשקיעה בה גם בהנפקת הזכויות האחרונה לפי מחיר של 30 אגורות למניה, ניצלה את העליות אתמול כדי למכור 3% מתוך ה-14% שהיא מחזיקה בחברה, בשער של 0.29 שקל למניה.