לילה אצל הפאשה: מלון אמריקן קולוני

במלון החליטו לפנות לקהל ישראלי ועד חודש יולי יהיה המחיר ללילה, לזוג, בחדר סופריור, , באמצע השבוע ובסופשבוע - 1,200 שקל

התארחנו, אני והוא, בחדר 15, מחדרי הקיץ של ארבע נשות הפאשה שבנה את המבנה: קומה ראשונה פונה אל המזרקה שבמרכז הפאטיו המפורסם, מרפסת מעל בריכת השחייה, רצפה משובצת ומחוממת בשירותים, מיטה רחבה ממש, רכה-רכה, שטיח תלוי מעל לראש, יופי עצור. אין פה פאר של ארמון, יש פה מרחב רומנטי, המון מקום לחלומות. אפשר וגם כדאי לבוא לבד.

אחרי שהתמקמתם בחדר גשו לכניסה, על הקירות מימין ומשמאל תראו פסיפס אריחי קרמיקה בגוני כחול ותכלת. מזכיר משהו? נכון. את העיטורים על הקירות החיצוניים של כיפת הסלע. האריחים יוצרו ב-1923 על-ידי האמן הארמני דוד אוהניסיאן, שבא לעיר לבקשת המושל הבריטי הראשון של ירושלים, רונלד סטורס, למטרת שיקום הקרמיקה של כיפת הסלע.

היה כיף עמוק. 24 שעות כלבבי. מכיוון שאני לא ממש אוהבת לדבר על אוכל, אבל צריך, אציין שמשלושת בתי האוכל של הקולוני כדאי לנסות את הבראסרי של ואל (על-שם ואל וסטר, מהמייסדות), שבאופן כללי הוא ה-מקום לערב קיץ בירושלים. מומלץ להזמין תבשיל אורז עם פירות ים, פיסטוקים, פלפל ירוק חריף - מעולה. אבל הכי אני ממליצה על בר המרתף, קצת לפני סגירה, בירה טייבה הנהדרת, פיצוחים וסמול טוק עם צעירים מהסביבה. ועוד עניין קטן, כשאתם בקולוני תציצו למעלה, כי תקרות עץ רבות מעוטרות בציורים מקסימים.

מחירים: במלון החליטו לפנות לקהל ישראלי ועד חודש יולי (כולל) יהיה המחיר ללילה, לזוג, בחדר סופריור, כולל ארוחת בוקר, באמצע השבוע (כמו גם בסופשבוע) - 1,200 שקל. לסוויטות תעריפים גבוהים יותר, אבל עדיין נמוכים לעונה ביחס למלונות 5 כוכבים בבירה; יש WIFI; ונפתח גם בר קיץ בגן ובר פיצות שף חדש; הקפה בפאטיו הוא תענוג שאין להחמיצו.

טל' 02-6279777, www.americancolony.com