"מתקשים לזהות מנועים שיבססו מגמה חיובית בשוק המקומי"

בנק הפועלים: "אנו סבורים כי גם בחודשים הקרובים תימשכנה החולשה בנפח המסחר בשוק והתנודתיות הנמוכה" ■ בבנק אגוד ממליצים על אחזקה של 16% במניות בתיק המייצג ושל 30% בתיק הספקולטיבי

בבנק הפועלים ממליצים בסקירתם השבועית על חשיפה בינונית ברכיב המנייתי בתיק ההשקעות, "עם מיקוד התיק במניות דפנסיביות ובמניות המאופיינות בחלוקת דיבידנד גבוהה, אשר תפצה על הדשדוש שיאפיין להערכתנו את השוק גם בטווח הקרוב". כמו כן, סבורים בבנק כי את הסיכון בחשיפה לחברות עדיף ליטול באמצעות מניות על פני אג"ח קונצרניות.

"אנו סבורים כי גם בחודשים הקרובים תימשכנה החולשה בנפח המסחר בשוק והתנודתיות הנמוכה, כשחודשי הקיץ מאופיינים על פי רוב במגמות אלו", מציינים כלכלני בנק הפועלים. "העדר קטליזטורים לשוק, כפי שציינו לעיל, יקשו על התרחבות בנפח המסחר ועל קביעת מגמה מבוססת לשוק בטווח הקרוב. בשלב זה אנו מתקשים לזהות את המנועים אשר יביאו לביסוס מגמה חיובית בת קיימא בשוק המניות המקומי. נתוני המאקרו מצביעים על האטה במשק, והתמיכה החיובית משוקי העולם איבדה אף היא מעוצמתה. מנגד, רמות המחירים בשוק סבירות, ומצביעים על עדיפות למכשיר המנייתי על פני האג"ח הקונצרני בראיה לטווח הבינוני והארוך".

בשוק האג"ח מציינים כלכלני הפועלים כי "אגרות החוב הממשלתיות בארה"ב וסביבת התשואות העולות בו, משפיעים כיום ביתר שאת על שוק האג"ח הממשלתי בישראל. לפיכך, אנו ממליצים לשמור על מרכיב נזילות גבוה. כתחליף נזילות, ולאור הצפי למדדים חיוביים בתקופה הקרובה ניתן לנצל את מגן המס הגלום בהשקעה בקרן כספית.

"באפיק השקלי: אנו ממליצים על השקעה במח"מ של כ-4-5 שנים בריבית הקבועה, וכן לשלב באופן הדרגתי ומתון, אג"ח בריבית משתנה. באפיק צמוד המדד: באג"ח הממשלתיות עדיפה השקעה במח"מ 5+, תוך שימת דגש מיוחד על רמת הסיכון של כל משקיע ושילוב אג"ח קונצרניות באמצעות בחירה סלקטיבית של אג"ח בדירוג A ומעלה, במח"מ קצר בינוני ובעלות סחירות גבוהה".

בבנק אגוד מתייחסים להודעתו של יו"ר ה'פד', בן ברננקי, בנוגע לצמצום אפשרי של רכישות האג"ח עוד השנה, ומעריכים כי "לאחר שהמשקיעים יעכלו את ההודעה הזו, ואולי יורידו את השווקים עוד קצת, הירידות יתחלפו בעליות, ככה שזה זמן טוב לעקוב ואולי לנצל הזדמנויות במחירים נמוכים כשיגיעו. בינתיים אנו לא משנים את תיק ההשקעות שלנו. ירידות השערים החדות אפילו קצת מפתיעות במובן שכבר שבועיים ההערכות מדברות על כוונת ברננקי להפחית את ההזרמות".

כלכלני בנק אגוד ממליצים על אחזקה של 16% במניות בתיק המייצג ושל 30% בתיק הספקולטיבי. באפיק המנייתי ממליצים על השקעה של כ-60% בחו"ל ו-40% בארץ.

מבחינת סקטורים בארה"ב ממליצים כלכלני הבנק על סקטור הפיננסיים, המזון וצריכה בסיסית, הקמעונות וסקטור הבניה. בנוסף מומלצת השקעה במניות דיבידנד אמריקאיות גלובאליות בעלות תזרימי מזומנים יציבים.

כלכלני בנק לאומי מעריכים כי "בטווח הקצר המסחר בשוק המקומי יושפע בעיקר מהמגמה השלילית מעבר לים, ומתגובת השוק האמריקאי והבינלאומי להודעת הבנק המרכזי על אסטרטגיית היציאה ממדיניות ההרחבה הכמותית. מנגד, הורדות הריבית האחרונות, אשר הביאו לירידה נוספת באטרקטיביות ההשקעה במוצרים סולידיים, צפויות לספק רוח גבית למדדי המניות ולהמשיך ולתרום לתיאבון הסיכון של המשקיעים. בהמשך, אנו צופים כי ההתפתחויות במשק המקומי יחזרו לתת את הטון על המסחר.

"מגמת המסחר באגרות החוב של ממשלת ארה"ב צפויה להמשיך ולהוות גורם דומיננטי המשפיע על המסחר באפיק הממשלתי, בפרט בחלקו הארוך של העקום. לפיכך, וחרף רמת התלילות בעקום הממשלתי, אנו נותרים בהמלצתנו על החזקת חלקו הממשלתי של התיק במח"מ בינוני-קצר ומעדיפים החזקה ישירה על פני החזקה סינטטית. השפעות ההאטה בכלכלה העולמית מחד והעלאות המיסים והמחירים הצפויות מאידך, משפיעות בכיוונים מנוגדים על שיעור האינפלציה. לפיכך, ובראיה לטווח בינוני-ארוך אנו נותרים בהמלצתנו לשמירה על תמהיל מאוזן בין האפיקים".