בולארד: עיתוי פרסום התוכנית של ברננקי היה רע מאוד

נשיא הפד של סנט לואיס יצא בביקורת חריפה על עיתוי פרסום ההודעה של ברננקי על הפחת רכישות האג"ח ■ בולארד טען כי לא ייתכן שבאותה הזדמנות שמודיעים על הפחת הרכישות מודיעים גם על הורדת תחזית הצמיחה

יו"ר הפדרל ריזרב של סנט לואיס ג'יימס בולארד ביקר היום (ו') בחריפות את תזמון ההודעה של הבוס שלו, יו"ר הבנק המרכזי של ארצות הברית בן ברננקי, מיום רביעי על הפחתה אפשרית בהיקף הרכישות האג"ח החודשיות של הפד, וזאת לאור העובדה שבאותה מסיבת עיתונאים, הודיע ברננקי על הפחתת תחזית הצמיחה עבור הכלכלה האמריקאית.

בהודעה מנומקת בכתב שפרסם היום הבנק המרכזי של סנט לואיס נכתב כי "הנשיא בולארד... מרגיש כי החלטת הוועדה (ועדת השוק הפתוח של הפדרל ריזרב) לאפשר ליו"ר הפד להציג תוכנית מפורטת יותר להפחתת קצב רכישות האג"ח החודשיות הגיעה בזמן לא טוב".

בסוכנות הידיעות "רויטרס" מדווחים כי בולארד היה אחד מבין שני אנשים בוועדה שיצא נגד המהלך שאושר, כשהמתנגדת השנייה הייתה נשיאת הפד בקנזס סיטי אסתר ג'ורג', שטענה כי יש צורך בהפסקה מיידית של תוכנית רכישת האג"ח כי היא גורמת לזעזוע היציבות הכלכלית של ארצות הברית.

בהודעה שפרסם הפד של סנט לואיס נכתב כי הסיבה העיקרית לפיה מתנגד בולארד לעיתוי פרסום התוכנית על הפחתת קצב הרכישות, הינה כי באותה ישיבה, שהשתתפו בה 19 בכירים בפדרל ריזרב, הוחלט על הורדת תחזית הצמיחה עבור הכלכלה האמריקאית לשנה הנוכחית.

"הנשיא בולארד מרגיש כי היה צורך בנקיטת גישה זהירה במסגרתה היה צריך לחכות לסימנים יותר מוחשיים להתחזקות הכלכלה וכי האינפלציה נמצאת שוב בדרך הנכנונה לעבר היעד שנקבע, לפני שיוצאים בהצהרה על תוכנית כזאת", נכתב בהודעת הפד של סנט לואיס.