"אלפית שנייה בתגובה בבורסה שקולה לכ-100 מ' דולר"

Software AG רכשה השבוע את Apama - פלטפורמת עיבוד תרחישים מורכבים בשווקי ההון ובאיתור הונאות פיננסיות

"למעלה מ-70% מהמסחר בבורסות בארה"ב נעשה כיום בצורה ממוחשבת באמצעות אלגוריתמי מסחר מתוחכמים. כל שיפור של אלפית שנייה בזמני התגובה להזדמנויות קניה או מכירה במסחר עשוי להיות שקול להכנסות של 100 מיליון דולר בשנה עבור בית השקעות", כך אומר ערן אלראי, מנכ"ל Software AG ישראל, בעקבות הודעת החברה העולמית על רכישת Apama, פלטפורמה מובילה בשוק לעיבוד אירועים מורכבים.

Apama מאפשרת לארגונים לנתח מידע ממספר מקורות בזמן אמת ולאתר מתאמים בפעילויות עסקיות לטובת מתן מענה מיידי מדויק במסחר אלקטרוני בשווקי הון באיתור הונאות פיננסיות.

לדברי ערן אלראי: "מידע יכול לאבד מערכו ברגע אחד וההשלכות עשויות להיות הרות אסון. בענף הפיננסים למשל מאבדות חברות אשראי עשרות מיליוני דולרים בשנה בשל עיכובים באיתור הונאות טכנולוגיות .על כן, בחרנו להשקיע בטכנולוגיות Big-Data מהירות ביותר כ- Apama וכך לאפשר לארגונים להגיב למידע מורכב בעת שמידע זה 'חי' וכאשר יש עדיין ערך עסקי למענה".

עסקת Apama הינה רכישה השלישית שביצעה Software AG מתחילת 2013. עסקה זו, יחד עם רכישת ALFABET ו-LOngJump, מחזקות את חזון הארגון הדיגיטלי של Software AG המשלב שיתוף מידע חברתי, Mobile, ענן וה-BigData לצרכים העסקיים.

אסטרטגיית ה-Big-Data של Software AG מתמקדת בהעברת תובנות בזמן אמת מכל מקור מידע לכל סוג של מכשיר לטובת מתן תגובה מיידית. הדבר מתאפשר באמצעות שילוב ניהול מידע in-memory, יחד עם עיבוד אירועים ומסרים על מנת להעביר תובנות עסקיות בזמן אמת.