מניית הערב: מזנקת ב-88% לאחר שנרכשה ב-340 מיליון דולר

מניית החברה נחתכה בכ-50% בשנה האחרונה בעקבות פרשת מסחר במידע פנים ■ היא נסחרת לפי שווי שוק של כ-314 מיליון דולר ומחזור המסחר שלה מזנק לכ-11.2 מיליון מניות

מניית יצרנית הכוננים הקשיחים Stec (סימול: Stec) מזנקת הערב (ב') בוול סטריט לאחר שחברת ווסטרן דיגיטל הודיעה על רכישתה תמורת 340 מיליון דולר.

ווסטרן דיגיטל, כמו חברות ותיקות ומובילות אחרות בתחום ייצור הכוננים הקשיחים הניידים והנייחים, חיפשה אסטרטגיה שתאפשר לה לחדור לשוק כונני ה-SSD, שנחשבים לאמינים וחסכוניים יותר. הצעת הרכש של ווסטרן דיגיטל מגלמת 6.85 דולרים לכל מניה של Stec. כלומר, מדובר בפרמיה של 91% ממחיר הסגירה של המניה ביום שישי.

חברת Stec היא אחת מהיצרניות הוותיקות של כוננים מסוג SSD, שנחשבים למהירים בהרבה מהכוננים הקשיחים המסורתיים, אך בשנים האחרונות היא איבדה חלק נרחב מהשוק שלה לטובת החברות המובילות בתחום, כגון ווסטרן דיגיטל ו-Seagate .

החלטה למכור את החברה הגיעה לאחר פרשת מסחר במידע פנים ב-Stec לפני כשנה, שהובילה להתפטרות המנכ"ל ולירידה של 50% בערך המניה השנה. החברה נסחרת לפי שווי שוק של 314 מיליון דולר ומחזור המסחר הממוצע שלה ב-3 החודשים האחרונים עמד על 421 אלף מניות. אולם, הערב היא מזנקת בכ-88% בליווי מחזור מסחר עצום יחסית של כ-11.2 מיליון מניות.