ההתנפלות על המשקאות האלכוהוליים טרם העלאת מס הקנייה מקבלת ביטוי במספרים: חברת טמפו דיווחה היום (ג') לבורסה כי בחודש מאי 2013 היא רשמה עלייה של 110% במכירות מוצרי האלכוהול המשווקים על-ידה, הן מייצור מקומי והן מיבוא. בחודש יוני זינקו המכירות בשיעור של 340%. נתונים אלה אינם כוללים את מכירות מוצרי הבירה והיין.
חברת טמפו משווקת בישראל את מותגי האלכוהול בקרדי בריזר וסטארופרמן, וכן משווקת את מוצרי פרנוריקארד הכוללים את מותג הוודקה אבסולוט, מותגי הוויסקי ג'יימסון, שיבס ובלנטינס, מותג הרום הוואנה קלאב, מותג הג'ין ביפיטר ועוד.
נזכיר כי בתחילת יוני 2013 חתם שר האוצר יאיר לפיד על צו, ולפיו שיעור מס הקנייה על מוצרי אלכוהול יעמוד על 105 שקל לליטר, במקום 84 שקל לליטר. בכך הקדים שר האוצר את השלב הסופי ברפורמה במשקאות המשכרים ל-1/7/2013 (בעוד כשבוע), במקום 1/1/2014. בפועל תביא הרפורמה להתייקרות משמעותית של מרבית מוצרי האלכוהול.
מאז חתימת הצו ועוד קודם לכן, כשנפוצו שמועות על כוונתו של שר האוצר, חלה עלייה חדה במכירות מוצרי האלכוהול. צרכנים ביקשו לאגור מוצרים לטווח ארוך יחסית על מנת לחסוך כסף, ומנגד טענו קמעונאים כי חברות האלכוהול אינן מספקות את כל הכמות הנדרשת, להערכתם מאותה סיבה.
הנתונים של חברת טמפו שוללים את טענת הקמעונאים, לפחות לגבי חברת טמפו.
בחברת טמפו אומרים כי הגידול החד במכירת מוצרי האלכוהול צפוי לבוא לידי ביטוי בגידול של 13% במכירות הכוללות של החברה בחציון הראשון של השנה. במקביל צופה טמפו האטה בהיקפי מכירת מוצרי האלכוהול ברבעונים הבאים, בשל עליית המחיר.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.