משרד הפרסום מקאן-אריקסון זכה במכרז על תקציב הפרסום של התעשייה האווירית - כך נודע ל"גלובס". מקאן גבר בהתמודדות על מספר משרדי פרסום, בהם באומן-בר-ריבנאי, y&r ישראל ועוד.
כפי שנחשף ב"גלובס", לפני מספר שבועות החלה התעשייה האווירית לנהל לראשונה בתולדותיה הליך לבחירת משרד פרסום.
התעשייה האווירית שונה מאוד במהותה ממפרסם רגיל. לא מדובר בחברה שפרסמה עד עתה באופן כלשהו לקהל הרחב, ונראה כי הזרז לבחינת ההתקשרות עם משרד פרסום הוא העובדה שהחברה מציינת השנה 60 שנות פעילות.
כפועל יוצא מכך שלא מדובר במפרסם מנוסה, גם הליך המכרז עצמו היה שונה בחלק מהשלבים שלו מהליכי מכרז רגילים.
הדגש ששמה התעשייה האווירית היה על ההיבט הלוגיסטי-מסחרי, שבמסגרתו נדרשו משרדי הפרסום להסביר כיצד בונים תהליך מיתוגי, מה השלבים בדרך, להציג תהליכי מחקר, ללמוד חומר הקשור לתעשייה וכדומה.
המכרז לא עסק בהצגת יכולות אסטרטגיה או קריאייטיב, ולכן גם לא ניתן למתמודדים בריף.
התעשייה האווירית, שהוקמה בשנת 1953, היא חברה ממשלתית העוסקת בייצור ובפיתוח מוצרי תעופה וחלל, מערכות ביטחוניות וצבאיות ומוצרי אלקטרוניקה. מאחר שהחברה אינה משרד ממשלתי, היא אינה מחויבת לפרסם באמצעות לפ"מ - משרד הפרסום האחראי לכל פעילות הפרסום של משרדים ממשלתיים.
התעשייה האווירית במהותה דומה יותר לחברת החשמל, שגם לה יש מנדט להתקשר עם כל משרד פרסום שתחפוץ בו, כל עוד תקיים הליך מכרז תקין.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.