המסחר באירופה ננעל בעליות בעקבות החדשות מארה"ב

המסחר בוול סטריט נסגר אמש בעליות אמש והמגמה הזאת מתחזקת במסחר גם היום ■ שרי האוצר של גוש האירו חתמו על הסכם בכל הנוגע לתנאי הסיוע לבנקים ברחבי היבשת

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בעליות שערים, לאחר נעילה חיובית בוול סטריט אמש ומגמה חיובית בבורסות אסיה היום. כיוון המסחר מושפע, בין היתר, גם מההסכמות עליהן הגיעו שרי האוצר של גוש האירו בכל הנוגע לסיוע לבנקים ביבשת, אך גם מהחדשות שמגיעים מכיוון ארצות הברית

מדד ה-Stoxx 600 נסחר בעליות של כ-0.2%, לאחר שאתמול ננעל המסחר בעליות שערים חרף פרסום אומדן הצמיחה לרבעון הראשון שירד לרמה של 1.8% (שנתי) הרבה מתחת לאומדן הקודם ולהערכות האנליסטים שצפו קצב צמיחה של כ-2.4%.

"שוק המניות ממשיך להתקדם לעבר רמות התמיכה", אומר איאן וויליאמס, אסטרטג השקעות בחברת Peel Hunt LLP.

בתום דיונים של כ-7 שעות, שרי האוצר של גוש האירו חתמו על הסכם בכל הנוגע לחילוץ וסיוע לבנקים שנקלעו לקשיים פיננסים ברחבי גוש האירו. שר הואצר הסכימו לקבוע קווים מנחים וכללים רגולטורים בכל הנוגע לסיוע ציבורי לבנקים. לפי ההסכם, בעלי המניות של הבנקים, נושים ומשקיעים גדולים, ייפגעו ראשונים במקרה של חדלות פירעון של בנק ויפסידו עד כ-8% מההתחיבויות שלהם באותו בנק לפני שהממשלה תתחיל לסייע לבנק.

בזירת המאקרו, פורסם היום נתון האבטלה בגרמניה, שנפל באופן בלתי צפוי בחודש יוני ב-12 אלף לרמה מתואמת עונתיות של 2.94 מיליון, לאחר שלשכת העבודה הגרמנית עדכנה מעלה את הנתון של חודש מאי לעלייה של 17 אלף. הצפי בשוק עמד על עלייה של 8,000 במספר המובטלים. שיעור האבטלה עמד על 6.8% ביוני.

נציין את מניות BASF SE שרושמת ירידות חדות. מניית Bankia עולה בכ-3% לאחר שהודיעה על מכירת 12.1% מהחזקותיה בחברת IAG.

עליות באסיה

יום המסחר בבורסות אסיה נחתם במגמה חיובית בהובלת מדד הניקיי בטוקיו שמזנק ביותר מ-2%. זאת, לאחר שהמסחר בוול סטריט נסגר אמש בעליות אמש, ובחוזים על מדדי ניו-יורק נרשמת מגמה חיובית.

המסחר בוול סטריט ננעל כאמור אתמול בעליות שערים, לאחר פרסום נתוני תמ"ג חלשים. אנליסטים מעריכים כי דווקא הנתונים החלשים דוחפים את המניות למעלה, בתקווה שה'פד' יראה בכך סימן להמשך רכישות האג"ח.

"הצמיחה ב-1.8% מדאיגה במיוחד. אם זה הכי טוב שלנו, אפילו אחרי תוכנית QE אגרסיבית, הכלכלה המקומית אפילו יותר שבירה ממה שחשבנו", אומר טוד שונברגר מ-LandColt Capital. "הדבר הכי פתטי בזה הוא שבוול סטריט יראו בזה חדשות טובות, והמניות כנראה ימשיכו לעלות על סמך תקווה לתקופה ממושכת יותר של רכישות אג"ח".

מניית סמסונג אלקטרוניקס זינקה ביותר בכ-6% בסיאול. מניית טויוטה רשמה עלייה של 2.5% בטוקיו.

"המניות בהונג קונג וסין מאוד זולות כך שיש לשוק תחתית. התחתית הזאת תיפרץ רק אם יהיה משבר פיננסי גדול ומנגד יש סיכוי טוב לעליות, אפילו חדות, כך שיש כדאיות להשקעה היום", אומר לבלומברג מנהל השקעות בהונג קונג.