רשימת הזהב: מניות עם "חוזק יחסי" גבוה שעשויות לטוס

אחת הטכניקות של המשקיעים לבחינת כיוון המניות היא בחינת החוזק היחסי ■ ב-CNBC ערכו רשימת מניות שטיפסו לשיא חדש ב-52 השבועות האחרונים ובעלות חוזק יחסי גבוה

למרות שמדד ה-S&P 500 נסוג בכ-5% משיא כל הזמנים שקבע ב-22 למאי, המדד עדיין רשם תשואה שנתית של 12%. אנליסטים רבים תוהים כעת האם המדד יצעד לגבהים חדשים? ואילו מניות עשויות להוביל אותו לשיאים הללו?

כאשר בוחנים את הגרף של המדד, ניתן לראות כי הוא חצה מטה את הממוצע נע של ה-50 ימים, ששימש כרמת תמיכה מאז חודש דצמבר אשתקד. עם זאת, ביומיים האחרונים המדד רשם עליות של יותר מ-1% ונשאלת השאלה האם הוא יצליח להתבסס בשיא חדש.

אחד הכלים שבהם המשקיעים משתמשים בכדי לנסות ולנבא את כיוון מניה מסוימת או כיוון השוק הוא החוזק היחסי (relative strength). כלי זה שייך בעיקר לתחום הניתוח הטכני והוא מודד כיצד מניה מסוימת מתנהגת ביחס לסקטור או קבוצת מניות אחרת. האסטרטגייה הרווחת בפני אלו שעושים שימוש בטכניקה זו היא "לקנות גבוה ולמכור במחיר גבוה יותר". זאת משום מניות עם חוזק יחסי גבוה, נוטות להציג ביצועי יתר בתקופות של שוק שורי.

כך למשל, מניה שקובעת שיא חדש ב-52 השבועות האחרונים ניתן לומר עליה כי היא מניה שמציגה ביצועים מעל הממוצע של החוזק היחסי. האסטרטגיה מניחה כי המניות הללו ימשיכו לנוע גבוה יותר וייצברו מומנטום חיובי. בין המניות שיצרו תבנית שורית מובהקת בוול סטריט ניתן לציין את Charles Schwab וכן את People's United Financial .

ב-CNBC ערכו רשימה של מניות עם חוזק יחסי גבוה:

CNBC / צילום מסך
 CNBC / צילום מסך