נעילה שלילית באירופה; "אנחנו עדיין לא בסיום המחזור השורי"

נתוני מאקרו חיוביים שפורסמו בארה"ב ויפן תמכו בעליות באסיה ■ המכירות הקמעונאיות בגרמניה עלו יותר מהצפי ■ החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ו') בירידות שערים. זאת, חרף העליות החדות שנרשמו מוקדם יותר היום בבורסות אסיה, בעקבות מספר נתונים פונדמנטלים חיוביים שפורסמו אתמול בארה"ב והיום ביפן.

"אנחנו עדיין לא בסיומו של המחזור השורי בשוק המניות", טוען ברנרד מקלינדן, אסטרטג מניות בחברת European Securities Network. "ברגע שהמשקיעים הבינו שהצמיחה ושיעורי הריבית הם נורמלים, כאשר מתחיל המחזור של ריסון פיננסי, אז השווקים חזרו לעלות".

המשקיעים מתעודדים, בין היתר, מהמאמצים של בכירי ה'פד' להרגיע את השווקים ולהסביר טוב יותר את המדיניות המוניטרית. כך למשל, המשקיעים התעודדו אתמול מדבריו של יו"ר שלוחת ה'פד' בניו-יורק וויליאם דאדלי שטען כי ה'פד' עשוי להמשיך את רכישות האג"ח אם היעדים הכלכליים שהוא הציב לא יושגו. בנוסף, דניס לוקהארט, יו"ר שלוחת ה'פד' באטלנטה, שנחשב לתומך נלהב של התוכניות להרחבה כמותית, טען אמש כי המשקיעים הגיבו בצורה חריפה מדי לדבריו של ברננקי ולמעשה, דבריו כלל אינם משפקים שינוי במדיניות.

בזירת המאקרו הגרמנית פורסם נתון המכירות הקמעונאיות שטיפס יותר מהצפי בחודש מאי. המכירות הקמעונאיות עלו ב-0.8% בעוד צפי האנליסטים עמד על עלייה של 0.4% בלבד.

מניית Greene King מטפסת לאחר שאנליסטים שידרגו את ההמלצה עליה ל-"קנייה". מנגד, מניית הייניקן רושמת ירידות חדות לאחר הורדת המלצה.

השוורים חזרו לאסיה

המסחר בבורסות אסיה נחתם היום (ו') בעליות חדות, לאחר נעילה חיובית בוול סטריט וברקע לנתונים כלכליים חיוביים המצביעים על שיפור בכלכלת ארה"ב ויפן. הדולר מתחזק מול הין היפני ומוסיף לאווירה האופטימית. החוזים העתידיים בוול סטריט נסחרים בעליות.

מדד MSCI Asia Pacific טיפס ביותר מ-1.5% כאשר כל מניות התעשייה הנסחרות במדד רשמו עליות חדות, לאחר שאתמול פורסם כי הוצאות הצרכנים בארה"ב עלו בחודש החולף, בעוד נתוני תביעות האבטלה השבועיות ירדו.

המשקיעים מתעודדים גם ממספר נתוני מאקרו שהתפרסמו ביפן ומצביעים על כך שהתוכניות הכלכליות שמוביל ראש הממשלה שינזו אבה נושאות פרי. התפוקה התעשייתית לחודש מאי טיפס ב-2% בחודש מאי, מעל תחזיות האנליסטים שציפו לירידה ושיא שלא נראה מאז 2011. בנוסף, מדד המחירים לצרכן לחודש מאי טיפס ב-0.2% בהשוואה לחודש אפריל, אך נותר ללא שינוי בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. נזכיר, יעד האינפלציה של הבנק המרכזי היפני עומד על 2%. עם זאת, הוצאות הצרכנים לחודש מאי ירדו ב-1.6% והפתיעו את האנליסטים שציפו לעלייה של כ-1.3%.

נציין את מניית טויוטה , יצרנית הרכב הגדולה בעולם, שנסחרה בעליות חדות בעקבות הנתונים הכלכליים והחלשות הין היפני. גם מניית הפיננסים היפנית Mitsubishi UFJ Financial Group טיפסה בחדות.