וול סטריט: המחצית הראשונה של השנה רשמה עליות

היום ננעל המסחר במגמה מעורבת ■ מספר חברי 'פד' נשלחים להרגיע את המשקיעים ■ מאקרו: מדד מנהלי הרכש של שיקגו רשם את הירידה החודשית החדה מזה כארבע שנים ■ סנטימנט הצרכנים ירד ל-84.1 נקודות

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') במגמה מעורבת, על רקע נתוני מאקרו מאכזבים שפורסמו היום. המשקיעים מתמקדים בימים אלו בדבריהם של מספר בכירים ב'פד', ביניהם כאלה שטוענים כי מדיניות ההקלה הכמותית לא תיפסק בקרוב ואף עשויה להתרחב, וכאלה שטוענים כי היא תצומצם בקרוב.

השווקים נעלו היום את המחצית הראשונה של 2013. בוול סטריט, מדד ה-S&P 500 עלה כ-13.3%, הדאו ג'ונס עלה כ-14%, והנאסד"ק כ-14.2%.

נראה כי בכירי ה'פד' עושים ככל יכולתם להרגיע את השווקים ומנסים להסביר בצורה טובה יותר את המדיניות המוניטרית של ה'פד'. אתמול הצהיר יו"ר שלוחת ה'פד' בניו-יורק וויליאם דאדלי כי הבנק המרכזי של ארה"ב דווקא עשוי להרחיב את התוכניות להקלה כמותית במקרה שהיעדים הכלכליים שהוא הציב לא יושגו. בנוסף, דניס לוקהארט, יו"ר שלוחת ה'פד' באטלנטה, שנחשב לתומך נלהב של תוכניות ה-QE, טען אמש כי המשקיעים הגיבו בצורה חריפה מדי לדבריו של ברננקי ולמעשה, דבריו כלל אינם משקפים שינוי במדיניות.

היום אמר ג'רמי סטיין, בכיר נוסף ב'פד', כי "הגישה הטובה ביותר עבור ה'פד' היא להבהיר שבקבלת החלטה, למשל בחודש ספטמבר, הוא ישקול היטב את כל החדשות שהצטברו מאז שהתוכנית החלה, ולא יושפע יתר על המידה מנתונים כלשהם שיתפרסמו כמה שבועות לפני הפגישה שלו, לא משנה כמה הנתונים הללו נראים בולטים למשתתפים בשוק".

"אני סבור כי הפאניקה ההתחלתית שבאה בעקבות דבריו של ברננקי לפני כשבוע דעכה", טוען קרייג ארלם, אנליסט מניות בחברת Alpari U.K. "הסנטימנט של המשקיעים עדיין קשור בהדיקות לתוכניות להרחבה כמותית של ה'פד'".

מאקרו: אכזבה מהשיקאגו PMI

עוד סימן רע לייצור המקומי בארה"ב. מדד ה-PMI של אזור שיקאגו ירד בחודש יוני לרמה של 51.6 נקודות, לעומת 58.7 נקודות בחודש מאי. מדובר בירידה החודשית החדה ביותר מזה כארבע שנים. גם האנליסטים לא צפו ירידה כה חדה, והתחזית לחודש יוני עמדה על קריאה של 55 נקודות.

עוד התפרסמה היום הקריאה האחרונה של סנטימנט הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן לחודש יוני. המדד ירד ל-84.1 נקודות לעומת 84.5 נקודות בחודש מאי, כאשר התחזית עמדה על 83 נקודות.

בלקברי דיווחה; פייזר מפצה את המשקיעים

יצרנית הטלפונים הסלולרים בלקברי דיווחה לפני פתיחת המסחר על הפסד של 84 מיליון דולר או 16 סנט למניה ברבעון הפיסקלי הראשון, לעומת הפסד של 518 מיליון דולר או 99 סנט ברבעון המקביל אשתקד. הצפי בשוק עמד על רווח של 7 סנט למניה והכנסות של כ-3.3 מיליארד דולר.

ענקית התרופות פייזר הכריזה אמש על תוכנית נוספת לרכישה עצמית של מניותיה בהיקף של 10 מיליארד דולר. בשנתיים וחצי האחרונות החברה רכשה מניות שלה בהיקף של כ-39 מיליארד דולר.

מניית וודאפון ריכזה עניין לאחר שבנק ההשקעות דויטשה בנק שידרג את ההמלצה עליה מ"החזק" ל"קנייה".

מניית נייק במוקד לאחר שדיווחה אמש לאחר המסחר על תוצאותיה לרבעון הפיסקלי הרביעי. החברה דיווחה על עלייה של 7.4% בהכנסות ל-6.4 מיליארד דולר וגידול של 22% ברווח ל-668 מיליון דולר או 73 סנט למניה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]