הבורסה ננעלה ביציבות; החברה לישראל טיפסה 2%

וול סטריט ננעלה ביום שישי במגמה מעורבת, וכך הפך חודש יוני לחודש הראשון שרושם ירידות בסיכום חודשי ■ טאואר השלימה הנפקת זכויות וגייסה 22 מיליון דולר ■ סיכום חצי שנתי: מדד המעו"ף טיפס בכ-0.4%, ת"א 100 בכ-2%

המסחר בבורסה בתל אביב הסתיים היום (א') ביציבות על רקע הדשדוש בבורסות העולם בעקבות נתונים מעורבים שפורסמו בארצות הברית במהלך השבוע החולף. המסחר במדד ת"א 100 ננעל בעליות של כ-0.2%, בעוד מדד הבנקים רשם ירידה בשיעור דומה. מחזור המסחר נותר מתחת לממוצע והסתכם בכ-461 מיליון שקל.

בסיכום חצי שנתי, הבורסה המקומית פתחה פער שלילי גדול יחסית לעומת בורסות אחרות בעולם. מדד ת"א 25 טיפס במחצית הראשונה של השנה בכ-0.4%, בעוד מדד ת"א 100 הוסיף לערכו כ-2%. אז אילו סקטורים הצטיינו השנה בבורסה המקומית? מדד הביומד זינק בכ-9.2% במחצית הראשונה, בהובלת מניות כגון פלוריסטם ובריינסווי שדיווחו על התקדמות במוצרים שהן מפתחות.

המסחר בוול סטריט ננעל ביום שישי במגמה מעורבת ובכך הפך חודש יוני לחודש הראשון מאז תחילת 2013 שבו נרשם הפסד במדדים המובילים בסיכום חודשי. עם זאת, במחצית הראשונה של השנה רשמו המדדים עלייה ממוצעת של כ-14%.

אסף שאול, סמנכ"ל השקעות באלפא פלטינום קרנות נאמנות, ציין הבוקר כי "להערכתנו שוק המניות צפוי להמשיך להיות חיובי בטווח הבינוני. לאור השיפור הכלכלי בארה"ב אנו מעריכים כי שווקי המניות ימשיכו להיות חיוביים בטווח הבינוני ארוך. בנוסף אנו מעריכים כי ביצועי החסר של מדדי מניות בישראל לעומת העולם מתחילת השנה יסגרו בהמשך. אנו מעדיפים לפזר את ההשקעה ברכיב המנייתי במניות בארץ יחד עם שילוב של מניות בשוק האמריקאי".

המסחר ביום חמישי בבורסה ננעל בירידות שערים. מדד המעו"ף רשם ירידה של כ-0.3% לרמה של 1,189 נקודות. מדד ת"א 100 ננעל בירידה של כ-0.1% לרמה של 1,069 נקודות ואילו מדד הבנקים השיל מערכו 0.8%. את הרידיות במעו"ף הובילו אלביט מערכות ופרטנר שצנחו ביותר מ-3%, בעוד בסקטור הביומד הלוהט אפוסנס זינקה בכ-30%. מחזור המסחר בסיום היה מעל הממוצע והסתכם בכ-1.4 מיליארד שקל.

נגיד בנק ישראל הפרופסור סטנלי פישר סיים בשבוע שעבר את תפקידו בבנק. מי שתתפוס את מקומו באופן זמני הינה הסגנית שלו קרנית פלוג עד שיושלם תהליך אישור מינויו של הנגיד החדש-ישן הפרופסור יעקב פרנקל שצפוי להימשך מספר חודשים.

המשקיעים ברחבי העולם עדיין חוששים מההשלכות של של כוונת הפדרל ריזרב להתחיל להפחית את היקף רכישות האג"ח החודשיות שלו. בשל כך נשלחו בימים האחרונים בכירים בפד לכלי התקשורת השונים במטרה לנסות ולהרגיע את המשקיעים. הדברים של בכירי הפד נעו בין אמירות כמו "הדברים של בן ברננקי לא הובנו כראוי" ועד לאמירה של יו"ר הפד של ניו-יורק וויליאם דאדלי לפיהם במידה נתוני המאקרו לא יצביעו על שיפור ניכר בקרוב, לא רק שתוכנית רכישות האג"ח לא תצתמצם, אלא להפך, היא הולכת להתרחב.

הדברים של דאדלי באו יום אחד אחרי שפורסמה ההערכה השלישית לצמיחה בתמ"ג של ארצות הברית שהצביעה כי הכלכלה האמריקאית צמחה ברבעון הראשון של השנה ב-1.8% כשהצפי היה ל-1.8%. המשקיעים מקווים כי הנתונים הרעים יחסית שהציגה הכלכלה האמריקאית יניאו את הפדרל ריזרב מלהוציא לפועל את הפחת רכישות האג"ח.

טאואר השלימה הנפקת הזכויות

חברת טאואר הודיעה היום כי השלימה בהצלחה את תהליך הנפקת הזכויות עליו הודיעה בעבר. החברה גייסה סכום ברוטו של 22 מיליון דולר, כאשר הסכום המירבי לגיוס עמד על כ-24 מיליון דולר. הגיוס בפועל מייצג שיעור השתתפות של מעל 90% מבין בעלי זכות ההשתתפות בהנפקת הזכויות. החברה לישראל מימשה את כל זכויותיה על סך 7 מליון דולר והתחייבה להמשיך ולממש את האופציות שהתקבלו בהנפקת הזכויות לא יאוחר מה-22 ביולי, 2013, וזאת עבור השקעה של כ-10 מיליון דולר.

חברת נסווקס הודיעה היום כי התקשרה במכתב כוונות עם חברת Acebright, חברה פרמצבטית סינית המתמחה בייצור תרופות לסרטן ומחלות זיהומיות, לפיו Acebright תשקיע בנסווקס סך של מיליון דולר כנגד הקצאת 10% ממניות החברה. כמו כן, Acebright הביעה נכונות להשתתף בגיוס עתידי של החברה.

דלק קידוחים , אבנר והשותפות האחרות במאגר אפרודיטה שבשטחי קפריסין הודיעו ביום רביעי על חתימה על מזכר הבנות לא מחייב עם ממשלת קפריסין לניהול משא ומתן לקראת חתימה על הסכם פרוייקט LNG וזאת עד לתום שנת 2013. כזכור, מאגר אפרודיטה התגלה כשנה לאחר לווייתן. המתקן שיאפשר ייצוא גז מקפריסין יוקם בעלות מינמלית של כ-8 מיליארד דולר, כך מעריכה ממשלת האי. גורמים המעורבים המיזם אמרו ל"גלובס" כי "בזמן שבישראל הכל תקוע בקפריסין רצים קדימה והפרחים ליחימוביץ'".

חברת אינטרנט זהב מכרה כ-12% ממניות בי קומיונקיישנס לידי חברה זרה הנמצאת בבעלות טדי שגיא. החברה רכשה 3,571,741 מניות בי קומיוניקישנס, המהוות כ-11.95% מהון המניות המונפק והנפרע של בי קומיוניקישנס, המוחזקות על-ידי אינטרנט זהב במחיר של 35 למניה, ובסך כולל של כ-125 מיליון שקל.

שותפות מודיעין דיווחה הבוקר כי הממונה על ענייני הנפט במשרד האנרגיה והמים אישר עדכון תכנית העבודה ברישיון "ים חדרה", באופן שיש להשלים את עיבוד ופענוח הנתונים הסייסמיים בחלק הצפוני של הרישיון, עדכון פרוספקט, עדכון משאבים פרוספקטיביים ברישיון והגשת דוח מסכם עד ליום 1 באוגוסט השנה.

IDB שבשליטת נוחי דנקנר, מבקשת דחייה של המועד האחרון להגשת הצעות להסדר חוב. החברה הגישה ביום חמישי לבית המשפט העליון בקשה כי ייקבע שהמועד האחרון למכירת מניות כלל ביטוח אינו סביר, וכי ייקבע מועד חדש, לאחר חגי תשרי. בתוך כך, החברה מבקשת לדחות את המועד להגשת הצעות להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח, מעבר ל-7 ביולי, וזאת מפני שלא יהיה ידוע עד מועד זה תוצאות מכירתה האפשרית של כלל ביטוח.

המניות הדואליות טבע , גזית גלוב ונייס ריכזו עניין על רקע פערים חיוביים מול ניו-יורק. מנגד, פרטנר וסלקום רשמו ירידות.