חברת דנונה מואשמת באירופה בניסיון לשכנע אמהות כי כמות חלב האם שלהן בעת ההנקה אינה מספיקה, ועליהן לרכוש גם תחליפי חלב לתינוקות. לפי דיווחים בתקשורת הזרה, ניסיונות השכנוע בוצעו באמצעות קמפיין שיווקי שטען כי אמהות אינן מעניקות מספיק חלב אם בעת ההנקה ועליהן להאכיל את התינוקות בתחליפי חלב כ"השלמה".
דנונה שיווקה את תחליף החלב שלה - אפטמיל - בטורקיה תוך שהיא טוענת כי תינוקות בגיל 6 חודשים לא מקבלים מספיק חלב בהנקה. הטענות מזכירות את פרשת נסטלה משנות ה-70, שהובילה אז לחרם על החברה, והיא ממחישה שוב את החשיבות של שווקים מתעוררים בקרב חברות מערביות.
הקמפיין השיווקי הקפיץ את מכירות המוצר של דנונה ב-15% בטורקיה. החברה מסרה כי היא מבססת את טענותיה על מחקר של ארגון הבריאות העולמי וטוענת כי הארגון והאו"ם אימצו את הקמפיין שלה. עם זאת, ארגון הבריאות העולמי דרש מדנונה להפסיק להשתמש בשמו ובלוגו שלו בקמפיין שלה.
"הקמפיין של דנונה מטעה", מסר ד"ר קולין מישי, חבר בוועדה לבריאות הילד בבריטניה. "אין מספיק עדויות לתמוך בטענותיה. אמהות שימלאו אחר המלצות דנונה יאכילו את התינוק בכמות גדולה מדי של חלב".
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.