פייסבוק תסיר מודעות מעמודים בעלי תוכן מיני או אלים

המהלך של פייסבוק מגיע לאחר שלפני כחודש החליטו מספר עסקים להסיר קמפיינים פרסומיים מהרשת החברתית, שהופיעו בעמודים שתמכו באלימות נגד נשים

פייסבוק תסיר מודעות פרסומיות מעמודים בעלי תוכן מיני או אלים. המהלך של פייסבוק מגיע לאחר שלפני כחודש החליטו מספר עסקים להסיר קמפיינים פרסומיים מהרשת החברתית, שהופיעו בעמודים שתמכו באלימות נגד נשים.

"המטרה היא לשמור על חופש השיתוף בפייסבוק אבל גם להגן על אנשים ומותגים מסוגים מסוימים של תוכן", הסבירה החברה. פייסבוק מתכוונת לבצע את סינון המודעות באופן אוטומטי, אך בשלב הראשון היא תסתמך בעיקר על דיווחי גולשים.

פייסבוק נאלצת לשנס מותניים כדי לשמור על מקור ההכנסות העיקרי שלה - פרסומות - לאור החשש שמפרסמים נוספים ימשכו את המודעות מהרשת החברתית בשל מיקום בעייתי.

הבעייתיות בפרסום בפייסבוק היא תוצר של מערכת פרסום פנימית שמאפשרת פרסום רחב לקהלים שונים ללא יכולת להבחין בין תכני העמודים השונים. באתרי אינטרנט, מחוץ לפייסבוק, קיימות מספר מערכות שמבצעות ניטור אוטומטי של תוכן האתרים ושמירה על המפרסמים פן יופיעו באתרים בעלי תוכן בעייתי.

האתגר העיקרי מבחינת פייסבוק יהיה הגדרות המערכת האוטומטית, שכן תכנים עשויים להיתפס כבעייתים על-ידי מדינה אחת ולא על-ידי מדינה אחרת, בשל פערי תרבות.