המדינה אשרה את העסקה למכירת מניות חברת אלסטום הצרפתית ברכבת הקלה בירושלים להראל ולקרן תשתיות ישראל, כך נודע ל"גלובס".
במסגרת העסקה תמכור אלסטום את חלקה (20%) בזכיינית הפרויקט - חברת סיטיפס, תמורת כ-30 מיליון שקל לקרן תש"י, המחזיקה כ-10% ממניות החברה, ולהראל השקעות, המחזיקה כ-20%.
לאחר העסקה תגיע הראל לאחזקות בהיקף 30% מהפרויקט ותש"י ל-20%. יתר מניות סיטיפס מוחזקות בידי אשטרום (27.5%), פולאר השקעות (17.5%) ו-ויאוליה 5%.
סיטיפס הודיעה היום (א') כי יהודה שושני, ששימש מנכ"ל החברה בשלוש השנים האחרונות יסיים את תפקידו ב-1 בספטמבר. את שושני יחליף בתפקיד ירון רביד, המשנה למנכ"ל רכבת ישראל.
רביד, הזוכה להערכה מקצועית רבה, מילא בשנים האחרונות תפקיד מפתח בקידום פרויקטים של הרכבת. עזיבתו עלולה להיות מכה לרכבת ובמיוחד למיזם חשמול הרכבות, פרויקט בהיקף 20 מיליארד שקל שהרכבת התקשתה לקדם אותו. ללא השלמת החשמול צפויים עיכובים משמעותיים בהשלמת פרויקטים מרכזיים של הרכבת בשנים הקרובות ובראשם הקו המהיר לירושלים וקו עכו-כרמיאל.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.