המסחר באירופה ננעל בעליות שערים עקב החדשות מארה"ב

ביפן פורסם סקר ה"טאנקן" לחודש יוני שרשם עלייה ל-4 נק' בפעם הראשונה מאז ספטמבר 2011 ■ בסין פורסם מדד מנהלי הרכש לחודש יוני שעמד ברמה של 50.1 נק', בהתאם לצפי הכלכלנים

יום המסחר הראשון השבוע בבורסות אירופה ננעל בעליות שערים בעקבות פרסום נתוני מאקרו חיוביים בארצות הברית ונתונים מעורבים ביבשת. המסחר בוול סטריט מתנהל בעליות שערים. היום התפרסמו מספר נתוני מאקרו ברחבי אירופה.

שיעור האבטלה בגוש האירו ממשיך לעלות לעבר שיאים חדשים. סוכנות הסטטיסטיקה הרשמית של האיחוד האירופי פרסמה היום את שיעור האבטלה בגוש האירו לחודש מאי שעלה לשיעור של 12.1%. אומנם העלייה פחות מהצפי שעמד על 12.3% לעומת שיעור של 12% בחודש אפריל, אך עדיין מדובר בשיא חדש מבחינת שיעור האבטלה בגוש האירו.

בנוסף לפרסום שיעור האבטלה באירופה, התפרסמו היום גם מדדי מנהלי הרכש בתחום הייצור בגוש האירו ובגרמניה. מבחינת גוש האירו נרשמה בחודש יוני עלייה מזערית לרמה של 48.8 נקודות, לעומת צפי שהמדד יישאר ללא שינוי על רמה של 48.7 נקודות. בגרמניה נרשמה דווקא ירידה במדד שעמד על 48.6 נקודות לעומת צפי שישאר ללא שינוי על רמה של 48.7 נקודות. נזכיר כי כל קריאה מתחת ל-50 נקודות משמעותה התכווצות בהיקף הפעילות היצרנית.

גם מדד המחירים לצרכן לחודש יוני של גוש האירו התפרסם היום. המדד עלה, בהתאם לצפי, ל-1.6% לעומת 1.4% בחודש מאי. המדד הליבתי, שלא כולל מחירי מוצרים תנודתיים, נותר כצפוי ללא שינוי על שיעור של 1.2%.

מניית נוקיה רשמה עלייה חדה לאחר שהחברה הודיעה כי היא רוכשת את חלקה של סימנס במיזם המשותף של שתי החברות בכ-1.7 מיליארד אירו. סימנס רושמת עלייה של 1.5%.

נעילה מעורבת באסיה

יום המסחר בבורסות אסיה נסגר במגמה מעורבת, לאחר פרסום נתוני מאקרו מעורבים בסין וביפן.

ביפן פורסם היום סקר ה"טאנקן" לחודש יוני שרשם עלייה ל-4 נק' בפעם הראשונה מאז ספטמבר 2011 . כלכלנים ציפו לרמה של 3 נק'. הסקר מצביע על אופטימיות מסויימת בקרב מנהלים בכירים בחברות גדולות ביפן.

בסין, מנגד, פורסם מדד מנהלי הרכש לחודש יוני שעמד ברמה של 50.1 נק', לעומת 50.8 נקודות במאי, בהתאם לצפי הכלכלנים. מדובר ברמה הנמוכה ביותר ב-4 בחודשים האחרונים.

"סין היא הסיכון הגדול ביותר לשווקים היום. אם הצמיחה תואט עוד יותר, שיעור האבטלה עלול לעלות וזה יכול להוביל לאי שקט חברתי. ביפן זה נראה כי השוק מתייצב ומתכונן לקראת קפיצה נוספת למעלה", אמר לבלומברג ניידר נעימי, מנהל השקעות ב-AMP Capital Investors.

מניית סמסונג אלקטרוניקס, שכ-20% מהכנסותיה מקורן בסין, רשמה ירידה.