המסחר באירופה ננעל בירידות שערים; האבטלה בספרד יורדת

המדדים המובילים באירופה הצליחו למחוק חלק מהירידות שהתאפיינו במהלך יום המסחר ■ שיעור האבטלה בספרד רשם ירידה נוספת בחודש יוני בהמשך לירידות ב-3 החודשים האחרונים

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ג') בירידות שערים, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות. בספרד פורסמו היום חדשות מעודדות בנוגע למצב התעסוקה במדינה, לאחר שנרשמה ירידה בשיעור האבטלה זה החודש הרביעי ברציפות. המסחר בוול סטריט מתנהל בשעה זו בעליות שערים.

מדד הבנצ'מרק של היבשת, ה-Stoxx 600 נסחר ביציבות סביב 287 נקודות. זאת לאחר שננעל אתמול בעליות שערים חרף פרסום נתוני פעילות הייצור בגוש האירו שפספסו את התחזיות.

בסקירה שפרסם סאקסו בנק נכתב כי בשבועות האחרונים המשקיעים התמקדו רק בנושא אחד - המדיניות המוניטרית של ה'פד', אך כעת הם חזרו להתמקד בנתוני המאקרו.

בארה"ב, וויליאם דאדלי, נגיד ה'פד' בשולחת ניו-יורק, צפוי לשאת נאום על המצב הכלכלי האזורי והלאומי. כזכור, דאדלי הצהיר לפני מספר ימים כי ה'פד' עשוי להרחיב את רכישות האג"ח אם התחזיות הכלכליות לא יתממשו. מאוחר יותר גם ג'רום פאוול, מושל ה'פד' ישא דברים בכל הנוגע לתוכניות הרגולטוריות החדשניות שהציע דויטשה בנק.

בזירת המאקרו, התפרסם היום מדד פעילות הבנייה בבריטניה. המדד רשם קריאה של 51 נקודות בחודש יוני, מתחת לצפי בשוק שעמד על קריאה של 51.2 נקודות, לעומת 50.8 נקודות בחודש מאי.

"בימים האחרונים רואים שיפור בנתוני המאקרו ולכן שוקי המניות יכולים להמשיך ולעלות מהנקודה הזו. אבל לא צריך לשכוח שיש הרבה עצבנות בנוגע לצעדי הפדרל ריזרב", אמר לבלומברג אנגוס גלסקי, מנהל השקעות ב- White Funds Management בסידני.

בספרד פורסמו היום נתוני אבטלה מעודדים שהצביעו על המשך מגמת הירידה בשיעור האבטלה במדינה, זה החודש הרביעי ברציפות. הנתונים של חודש יוני הצביעו על ירידה של 2.6% בשיעור האבטלה לעומת חודש מאי.

יוון שוב בכותרות. לפי דיווח של "רויטרס", נציגי ה"טרויקה" העניקו ליוון אולטימטום של 3 ימים להסדיר את המחלוקות שלה עם הנושים או שהנתח הבא של חבילת החילוץ שלה, בהיקף 8.1 מיליארד אירו, עומד בסכנה.

בסקירת השוק היומית של סאקסו בנק, צויין כי פייר מוסקוביצ'י, שר האוצר הצרפתי, אמר כי בכוונת הממשלה הצרפתית למכור שיעור של 9.5% מן ההשקעה המורכבת ב-ADP, חברה המספקת שירותי תפעול לנמלי התעופה בפאריז, ל-Credit Agricole SA (ACA) ול-Vinci SA (DG) בעלות מוערכת של 738 מיליון אירו.

היומון הגרמני, רייניש פוסט, דיווח כי ThyssenKrupp AG מתכוונת למכור חלק מעסקי הפלדה שלה באירופה. על-פי בלומברג, Bankia SA BKIA הסכים למכור את ההשקעה שלו בשיעור של 38.4% ב-Banco Inversis Net SA לבנק מדריד. התנאים לביצוע העסקה אמורים להתפרסם היום.

מגמה מעורבת באסיה

מגמה מעורבת נרשמה היום בבורסות אסיה (ג'), לאחר פתיחה חיובית ו-4 ימים רצופים של עליות. זאת, ברקע לנעילה חיובית בוול סטריט אמש ופרסום נתוני מאקרו טובים ועליות קלות במסחר בחוזים על מדדי ניו-יורק.

המדדים המרכזיים בוול סטריט פתחו את חודש יולי והמחצית השנייה של השנה במגמה חיובית והמסחר ננעל אתמול (ב') בעליות שערים. זאת, לאחר פרסום נתוני מאקרו מעודדים בתחום הייצור ולמרות הנתונים המעורבים שהתקבלו בשעות הבוקר מכיוון אסיה ובשעות הצהריים מכיוון אירופה. שבוע המסחר בוול סטריט צפוי להיות קצר, עקב יום העצמאות של ארצות הברית שיחול ביום חמישי הקרוב, ובשל כך לא יתקיים מסחר שם.

מניות ייצוא בטוקיו רשמו עליות חדות. נציין את הונדה מוטור .

הבנק המרכזי באוסטרליה הודיע היום כי הריבית נותרה ללא שינוי, כצפוי. הריבית באוסטרליה עומדת ברמת שפל הסטורי של 2.75%.

בזירת המאקרו האמריקאית התפרסם אתמול מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור לחודש יוני שבהתאם לצפי חצה לראשונה, מזה מספר חודשים, את רף ה-50 נקודות שמפריד בין צמיחה ולהתכווצות בהיקף הפעילות ונקבע על רמה של 50.9 נקודות. האנליסטים צפו כי המדד יעלה לרמה של 50.5 נקודות וזאת מרמה קודמת של 49 נקודות שנרשמה בחודש מאי.

הנתון הזה מרכז תשומת לב רבה בקרב המשקיעים שכן הוא מספק תמונת מצב לשוק הייצור האמריקאי וכולל גם רמיזות בנוגע לנתון האבטלה שיפורסם ביום שישי הקרוב. קריאה טובה של המדד עשויה להביא לירידה בשיעור האבטלה, וירידה שכזו עשויה להיות מכריעה לקראת פגישת חודש ספטמבר של ועידת השוק הפתוח של הפד, שעל פי רוב האנליסטים תהיה זו הפגישה שבה יוחלט על תחילת צמצום היקף תוכנית רכישות האג"ח.