"היקום הפיננסי מרמה את המשקיעים והם האויבים של עצמם"

ג'ייסון זוויג, פרשן כלכלי ב"וול סטריט ג'ורנל", טוען בטור שכתב כי המשקיעים עוקבים בדריכות רבה מדי אחר ההשקעות שלהם ■ "קרוב ל-99% מהזמן, הדבר החשוב ביותר שהמשקיעים צריכים לעשות זה פשוט לא לעשות דבר"

ג'ייסון זוויג, פרשן כלכלי ב"וול סטריט ג'ורנל", טוען בטור שכתב כי משקיעים שעוקבים בדריכות רבה מדי אחר ההשקעות שלהם צוברים תשואה נמוכה יותר מאשר אלו שלא עוקבים אחר תיק ההשקעות. "המשקיעים הם האוייבים הגדולים ביותר של עצמם", לטענתו.

"אחת הסיבות המרכזיות לכך שאנו האויבים של עצמנו כמשקיעים היא ש'היקום הפיננסי' מרמה אותנו", הצהיר זוויג. "מבחינת ההיסטוריה הפיננסית ומבחינת הניסיון האישי שלי, הרגרסיה אל הממוצע הוא החוק העוצמתי ביותר בפסיכולוגיה הפיננסית". במילים אחרות, זוויג טען כי תקופות שבהן השוק מציג תשואות שהן מעל הממוצע מגיעות באופן בלתי נמנע אחרי תקופות של שפל בשוק. "תקופות רעות מכינות את הקרקע לביצועים טובים יותר", לדבריו.

אולם, הבעיה המרכזית בפסיכולוגיה של המשקיעים, לדברי זוויג, היא שבני האדם תופסים את המציאות בטווח הקצר בלבד וכמעט אינם מסוגלים לבחון את המציאות לטווח הארוך. "מרבית האנשים סבורים כי כל אירוע קטן מהווה הזדמנות השקעה", כתב זוויג.

זוויג הוסיף וטען כי "התפקיד שלי הוא להמר על הרגרסיה אל הממוצע, למרות שמרבית המשקיעים והעיתונאים הכלכליים מהמרים כנגדו. אני מנסה לשכנע את הקוראים להפסיק ולרדוף אחר כל מה שנחשב ל'חם' ובמקום זאת להתחיל לחשוב על השקעות במה שלא נחשב לנכס פופולרי".

לדבריו, "אני מנסה להזכיר למשקיעים באופן תדיר כי לדעת מה לא לעשות בכל הנוגע להשקעות זה הרבה יותר חשוב מאשר לדעת מה לעשות. קרוב ל-99% מהזמן, הדבר החשוב ביותר שהמשקיעים צריכים לעשות זה פשוט לא לעשות דבר".