וול סטריט ננעלה בירידות שערים; הנפט בשיא של 14 חודשים

מכירות כלי הרכב בארה"ב ביוני היו החזקות ביותר מאז 2007 - 15.7 מיליון כלי רכב בשיעור שנתי ■ ההזמנות ממפעלים עלו בחודש מאי ב-2.1% לעומת צפי לעלייה של 2% ■ הטלטלה במצרים מוסיפה לחוסר הוודאות בשוק

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ג') ביציבות עם נטייה לירידות, לאחר ירידות שנרשמו גם במסחר בבורסות אירופה, שעה שחוסר הוודאות מכיוון מצרים מוסיף לסנטימנט השלילי. בזירת המאקרו האמריקאית התפרסמו היום נתוני ההזמנות ממפעלים לחודש מאי.

המסחר בוול סטריט הושפע היום גם מהארועים במצרים. על רקע התחדשות הפגנות ההמונים במצרים בכלל ובכיכר תחריר בפרט, שר ההגנה המצרי עבד אל-פתח א-סיסי נפגש היום בפעם השנייה עם הנשיא מורסי וביקש ממנו להתפטר כדי לחסוך בדם. מזכיר המדינה האמריקני ג'ון קרי שוחח עם מקבילו המצרי ודרש ממנו להקשיב לרצון העם ולהביא לפתרון המשבר. האולטימטום שהציב הצבא המצרי לנשיא מורסי יפוג מחר, והערב נחשף חלק מהתכנית שגיבש במקרה שלא ייענו הדרישות שהציג.

סוכנות רויטרס מדווחת שעל פי "מפת הדרכים" שמתכנן הצבא, החוקה תושעה והפרלמנט הנשלט בידי האסלאמיסטים יפוזר. מקור צבאי אמר לסוכנות הידיעות כי המועצה העליונה של הצבא עדיין דנה בפרטים של התכנית, שנועדה לפתור את המשבר הפוליטי שהוציא מיליונים להפגין ברחובות. על פי הדיווח, הצבא מתכוון להקים מועצה שתורכב בעיקר מאזרחים המשתייכים לתנועות פוליטיות שונות ומפקידי ממשל מנוסים שינהלו את המדינה עד שתנוסח חוקה חדשה. לאחר מכן, ייערכו בחירות לנשיאות. הצבא מתכנן לפתוח בשיחות עם ארגון האופוזיציה המרכזי וגופים פוליטיים ודתיים נוספים - כמו גם עם ארגוני הצעירים - כשיפוג האולטימטום שהוצב למורסי מחר.

בשל המצב במצרים, כמו גם המשך הלחימה בסוריה, עלה מחיר הנפט לשיא של כ-14 חודשים, 100 דולר לחבית.

בארה"ב, נתוני המאקרו שפורסמו אתמול הפיחו תקווה בנוגע להתאוששות הכלכלית של המדינה. מדד מנהלי הרכש בתחום הייצור של חודש יוני עמד על 50.9 נקודות, מעבר לצפי של האנליסטים. המדד חצה לראשונה מזה מספר חודשים את סף 50 הנקודות שמפרידים בין צמיחה להתכווצות בהיקף הפעילות.

המדד הזה ריכז תשומת לב רבה בקרב המשקיעים שכן הוא מספק תמונת מצב לשוק הייצור האמריקאי וכולל גם רמיזות בנוגע לנתון האבטלה שיפורסם ביום שישי הקרוב. קריאה טובה של המדד עשויה להביא לירידה בשיעור האבטלה, וירידה שכזו עשויה להיות מכריעה לקראת פגישת חודש ספטמבר של ועידת השוק הפתוח של הפד, שעל פי רוב האנליסטים תהיה זו הפגישה שבה יוחלט על תחילת צמצום היקף תוכנית רכישות האג"ח.

נעבור לאירופה שם ממשיכים נתוני המאקרו לקבוע את כיוון המסחר, בהעדר חדשות אחרונות, אומנם הפעם מדובר במצב קצת שונה. בספרד פורסמו היום נתוני אבטלה מעודדים שהצביעו על המשך מגמת הירידה בשיעור האבטלה במדינה, זה החודש הרביעי ברציפות. הנתונים של חודש יוני הצביעו על ירידה של 2.6% בשיעור האבטלה לעומת חודש מאי.

נחזור לארצות הברית ולנתוני המאקרו שהתפרסמו היום. בשעה 17:00 שעון ישראל פורסמו נתוני ההזמנות ממפעלים לחודש מאי. היקף ההזמנות עלה ב-2.1% לעומת הצפי בקרב האנליסטים לעלייה של 2% וזאת לאחר עלייה של 1% שנרשמה בחודש אפריל.

עוד התפרסם היום כי מכירות כלי הרכב בארה"ב ביוני היו החזקות ביותר מאז 2007. על פי ההערכות, כלל מכירות כלי הרכב בארה"ב עלו בחודש יוני בשיעור של 6%-8% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד, לשיעור שנתי של 15.7 מיליון כלי רכב.

מניות במוקד

מניית חברת וולט דיסני ריכזה עניין לאחר שהחברה הודיעה כי היא מאריכה ב-15 חודשים את כהונתו של המנכ"ל הנוכחי בוב איגר.

גם בחברת זינגה יש חדשות הנוגעות למנכ"ל. החברה הודיעה אתמול כי מנהל חטיבת הבידור של מיקרוסופט דון מטריק יהפוך להיות המנכ"ל החדש של החברה.