ענקית החיפוש גוגל החליטה להעמיק את שיתוף-הפעולה שלה עם חברת Vevo. החברה שמנהל ריו קרייף אחראית לערוץ ושירות המוזיקה, שנחשב לערוץ הווידיאו הנצפה ביותר ביו-טיוב מבית גוגל, לפי נתוני חברת המדידה קומסקור.
בחודשים האחרונים ניהלו שתי החברות משא-ומתן בנוגע להמשך שיתוף-הפעולה ביניהם, במסגרתו Vevo מפעילה את הערוץ המוביל בתוך יו-טיוב. כשנראה היה כי המגעים עולים על שרטון, אנשי Vevo פנו לחברות טכנולוגיה אחרות, בהן פייסבוק, אפל, אמזון ומיקרוסופט, וניסו למצוא אלטרנטיבה.
לבסוף, בגוגל החליטו להתקדם עם המשא-ומתן, להמשיך את שיתוף-הפעולה ואף להשקיע בו. כך, הוציאה גוגל מכיסה 45 מיליון דולר תמורת 7% מחברת Vevo. בערוץ המוזיקה משתתפות כמה מחברות המוזיקה הגדולות בעולם, בהן יוניברסל, סוני ו-EMI.
המשא-ומתן בין הצדדים עסק בשאלה כמה אחוז מהרווחים תפריש Vevo לטובת יו-טיוב, שמארחת את סרטוני המוזיקה שלה. חברת Vevo רושמת הכנסות של מאות מיליוני דולרים מפרסומות הווידיאו שלה ומפרישה לי-טיוב עמלה. סרטונים אלה זוכים לשיתופים רבים גם ברשתות החברתיות, דוגמת פייסבוק וטוויטר.
לפי דיווח ב"וול סטריט ג'ורנל", זו הפעם השנייה שגוגל רוכשת אחזקות בערוצי וידיאו פופולריים ביו-טיוב, שנמצא בבעלותה. בשנה שעברה השקיעה גוגל ב-Machinima, ערוץ וידיאו פופולרי במיוחד, שצופים בו יותר ממיליארד גולשים שונים בחודש.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.